Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ПАЗАРЪТ НА ЦИМЕНТ СЕ СВИВА

Потреблението на цимент у нас през последните няколко години непрекъснато намалява, заяви председателят на Българската асоциация на циментовата индустрия и търговски директор на Девня Цимент Иван Атанасов.Браншът търси изход в експорта. Повече от 40% от произведеното в страната се изнася и очакванията са този процент да се увеличи - посочи Атанасов - надяваме се, че големите инфраструктурни проекти, чиято реализация вече е започнала, ще дадат свеж импулс на потреблението на цимент в България.Новата автоматизирана производствена линия в завод Вулкан в Димитровград, на чието откриване в сряда, 30 октомври, присъства вицепремиерът Костадин Паскалев, е струвала на италианските собственици на фабриката - Италчементи Груп, 5 млн. щ. долара. С тях инвестициите, направени от групировката в двата й български завода в Девня и Димитровград, надвишават 60 млн. щ. долара. Според представители на компанията, повече от една четвърт от парите са вложени в проекти за подобряване на екологията, на инфраструктурата и на условията за труд на работниците.Това ясно говори за сериозните намерения на Италчементи Груп към България - заяви изпълнителният директор на Вулкан Стоян Стоянов. Той посочи, че средната заплата в завода е 2.5 пъти по-висока от тази на страната.За разлика от Девня Цимент, което работи основно за износ, повече от 95% от производството на димитровградското предприятие е за българския пазар. Останалите 5% са по договори за Македония. Планираме постъпателно увеличаване на износа през следващите години за Македония, Югославия и Гърция - каза за в. БАНКЕРЪ Стоянов. В момента дружеството продава около 250 хил. тона годишно (без осезаем ръст през последните години) и дава работа на 430 човека.

Facebook logo
Бъдете с нас и във