Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ОСТАВЕТЕ ДЯДО КОЛЕДА НА МИРА

Най-нормалното нещо е около коледните празници човек да си мисли за подаръци. И е естествено да ги иска от добрия стар Дядо Коледа. Традицията пък изисква той да му се яви в класическия си вид - белобрад, едър и червендалест. Възседнал шейна, теглена от елени или вперил засмени очи в тълпящи се наоколо деца.Но и по отношение на приказките май традициите не са това, което бяха. Или поне ако се съди от рекламите с Дядо Коледа, които вече облъчват българските потребители по българските телевизии. Колко наши и вносни производители се заиграха под някакъв предлог със стареца (нека признаем - неособено оригинално), за да покажат колко повече са в състояние да предложат от него? На какви унижения го подложиха, в колко нездрава среда го пратиха и колко странен на моменти се наложи да изглежда самият той? То не бяха полуголи жени, то не не бяха скандали със Снежанка, та накрая чак се наложи да го арестуват. Все ситуации, предизвикващи повече снизходителни усмивки по лицата, отколкото сърбеж за пилеене на пари в пръстите. Но пък свръхефектни за някое невръстно дете. Толкова ефектни, че на човек му идва да попита гласно за кого са предназначени пакетните намаления на телефони и скъпа козметика - за клиенти на възраст между три и седем години или за малко по-израснали. Който и отговор да се окаже верен, изводът е един - от догодина, ако може, дайте нещо по-оригинално, в което Дядо Коледа е преди всичко себе си. Както е по света. Да сте видели старият лапландец да ходи окован в реклама на Кока-Кола? Която, впрочем, го ползва за коледните продажби на напитката си от години.Ако ли пък не стане, след толкова публични неуспехи в България като нищо веселият, щедър старец наистина може да се демотивира и да поиска смяна... Например с Дядо Мраз. Каквато немалко клиенти на телефония и маркова козметика с нормални естетически възприятия вече открито искат.

Facebook logo
Бъдете с нас и във