Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Общинският съвет одобри по-скъпа "червена зона" за паркиране в София

Столичният общински съвет прие стратегически план за градската мобилност до 2035 година. Ако визията бъде приета, тепърва ще се прави специализиран план за транспорта в София. Сегашният план беше наречен "концепция" от общинския съветник от ВМРО Карлос Контрера, като по думите му тя не била обвързваща нито за сегашния Общински съвет нито за следващите му състави.

Авторите на концепцията са зам.-кметът по транспорта Дончо Барбалов, който зае поста на отиващия на съд заради ремонта на ул. "Граф Игнатиев" Евгени Крусев, Екатерина Йорданова, председателят на транспортната комисия на Общинския съвет Зафир Зарков, Борислав Борисов, Борислав Бориславов, Прошко Прошков, лидерът на БСП-София Калоян Паргов, както и Симеон Славчев.

Според плана до 2025 година трябва да се обособи нова, червена, зона за паркиране от бул. "Васил Левски" през бул. "Александър Дондуков" до бул. "Витоша", оттам през ул. "Алабин" и по ул. "Граф Игнатиев" - обратно до “В. Левски”. Там ще може да се спира само до 1 час. Паркирането на тези места ще е най-скъпо, но не е ясно колко. Освен червената зона, в плана е заложено и въвеждане на жълта - става дума за спирането около обществени сгради и болници. Там също ще се паркира до 1 час, когато жълтите места са в червена и синя зона, и до 2 часа - в зелената. 

В документа има и идея за поскъпване на "синята зона" с 1 лев. По предложение на общинския съветник от ГЕРБ Зафир Зарков този текст не бе гласуван. 

Друго предложение е паяците да контролират паркирането и в неделя, когато зоните не работят. Планът съдържа и други обещавани от години мерки - като изграждането на буферни паркинги и нови велоалеи. Заложено е и да се изграждат буферни паркинги около центъра, както и да има градска тол система за влизане на товарни автомобили. Индикатор за постигането на заложените цели е 80% от всички пътувания през 2035 г. в София да са пешеходни, с колело или обществен транспорт, а само 20% - с лични коли. За целта ще са нужни 3,8 млрд. лв. - от еврофондове, общинския бюджет и др.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във