Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Обмисля се въвеждането на понятието "свеж плод" в търговската мрежа

Идеята понятието "свеж плод" да бъде въведено в България по подобие на Германия е един от предвижданите стимули за българското земеделие по отношение на плодовете и зеленчуците. Това сподели заместник-министърът на земеделието Чавдар Маринов пред Bloomberg. За да може продукцията да бъде продавана като "свеж плод" в търговската мрежа, ще бъде необходимо производителят да бъде от същия регион. Дистанцията от производителя до магазина ще бъде за приблизително 100 км.

Предизвикателства пред родните производители са липсата на пазар, нелоялната конкуренция от високосубсидирани европейски стоки и доставки на плодове и зеленчуци от трети страни, уточни зам.-министър Маринов. Министерството на земеделието предвижда създаване на регистър на търговците на плодове и зеленчуци с цел регулация на тази дейност. Идеята е базата данни да бъде свързана с НАП, агенция "Митници", БАБХ.

Целта на тази инициатива е да бъде регулиран режимът на доставка, наличието на складове, произходът на стоката, издаването и заверяването на сертификати за съответствие на качеството. В случай, че търговците на плодове и зеленчуци не присъстват в регистъра, те ще губят правото си да извършват тази дейност и ще бъдат санкционирани.

В министерството има постъпили сигнали за вериги магазини, които отказват да изкупуват българска стока, подчерта зам.-министър Маринов. Той заяви, че ще се направи открита среща между земеделци и търговци като опит да се намери решение на този проблем, докато не е станал масов.

Facebook logo
Бъдете с нас и във