Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

НОВО ИЗДАНИЕ НА АВАНТЮРАТА БАЛКАН

От 4 май авиокомпания Балкан ще поднови полетите до Лондон и Дубай. Изненадващата новина гръмна след заседанието на комитета на кредиторите на превозвача, проведено на третия ден от Великден - Светли вторник. Явно само силната Божия светлина е заслепила кредиторите, та да се излъжат като малки деца, че полети до Лондон и Дубай при днешното състояние на авиокомпанията биха били ефективни.
Няма логика и за избора на двете дестинации. Вместо до Лондон и Дубай биха могли да бъдат възстановени полетите до Москва и Тел Авив, или до Париж и Брюксел, Франкфурт и Виена - все толкова натоварени, колкото и двете избрани дестинации. И защо трябва да се възстановяват две, а не три, пет или десет международни линии, след като реално Балкан няма самолети да полети дори и по една линия? С единствения останал Ту 154 не може да се поддържа редовна линия, да не говорим, че съгласно изискванията всяка редовна линия трябва да е подсигурена с резервен самолет. Ама щели да подпишат договори с Хемус ер или с правителствения Отряд 28. А те луди ли са да отдават самолети под наем на превозвач в несъстоятелност, който и без това им дължи немалко пари?
Приказките, че Балкан трябва да възстанови лондонската линия до 4 май, за да спаси историческия си слот на летище Хийтроу, също не издържат критиката. Само луд може да се хвърли във водовъртеж, за да спаси изпуснатия си пръстен, при реалната опасност да загине. А линията до Лондон ще носи само загуби на Балкан. Твърдят го всички, които имат понятие от авиация. За да покрие средния експлоатационен разход по линията от 25 хил. долара на двупосочен полет, авиокомпанията трябва да вози поне по 100 пътници във всяка посока. За печалба и дума не става. Както и за връщане на дълговете на кредиторите.
И като няма икономическа логика, остава да подирим друга. Колко далеч ще я търсим в предизборно време?

Facebook logo
Бъдете с нас и във