Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

НОВИ 30 000 ЛЕВА ГЛОБА ЗА ШОК МЕДИЯ

Комисията за защита на конкуренцията за втори път наложи глоба от 30 000 лв. на Шок медиа ЕООД за нарушение на Закона за защита на конкуренцията, съобщиха от пресотдела на КЗК. Антимонополното ведомство е сезирано от софийското дружество Свободно слово ООД. От края на юли миналата година то е издател на седмичника с медицинска тематика Лекар без пари. Според жалбата на фирмата около шест месеца по-късно Шок медиа е пуснало на пазара Личен лекар, чийто дизайн имитира Лекар без пари. В конкретния случай комисията установи значителна прилика по отношение на графичното оформление в заглавията на вестниците - се казва в съобщение на комисията. - И при двата вестника заглавието е разположено в червено правоъгълно поле, в чийто ляв край се намира снимка на лекар. Сходство има и в начина на изписване на заглавията, като на думата лекар е дадено централно място по начина на изписване. Втората част от заглавията, респ. без пари и личен, им придават различно смислово значение, но начинът на оформяне акцентира на първата часта - лекар. В момента на купуване на вестниците читателите се ръководят именно от нея и от желанието си да получат бърза и полезна информация по различни проблеми, свързани с човешкото здраве. След излизане на в. Личен лекар се наблюдава и тенденция към намаляване на тиража на първия по време - в. Лекар без пари.Преди по-малко от месец КЗК глоби Шок медия с 30 000 лв. за това, че издаваният от нея седмичник Шоу е имитирал графиката на друг жълт вестник - Шок.

Facebook logo
Бъдете с нас и във