Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

НЕ СИ СТРУВА ДА ПРАВИМ ЦИРКОВЕ СЪС СПРЕНИ САМОЛЕТИ

Стоил Пашкунов, изпълнителен директор на летище София, пред в. БАНКЕРЪГ-н Пашкунов, ще спрете ли на 19 октомври полетите на авиокомпания Балкан, ако тя не ви се издължи? - От една страна, ако спрем полетите, това ще се изтълкува от съда като опит той да бъде поставен пред свършен факт. В подобно положение ще поставим и другите кредитори. Така че аз искрено се надявам разумът да надделее и да се намери едно взаимноприемливо решение. Все пак от 19-и до 29-и октомври, когато е събранието на кредиторите, има точно девет работни дни, през които не си струва да правим циркове пред целия свят. Колкото до причините да подадем двете нотариални покани, резултатите са достатъчно красноречиви. Бяха ни изплатени над 700 хил. лв., което си е постижение.А колко още чакате да получите?- Според протокола за уточнение, Балкан дължи на летището 1 463 001.14 лева към 31 август 2002 година. Сумата е след прихващането на 38 529.12 лв., дължими от летището на Балкан за използване на почивната станция Долна баня. Протоколът е подписан от синдиците на авиокомпанията Олга Миленкова и Христо Моллов. Освен това е необходимо да се отбележи, че само към летището Балкан генерира всеки месец задължения от около 200 хил. лева.Само че и синдиците са подали искова молба срещу летище София?- За мен това е един оригинален принос в областта на правната теория и практика. Синдиците, съгласно Търговския закон, са длъжни да управляват масата на несъстоятелността или да извършват определена дейност, защитавайки единствено интересите на кредитора. В конкретния случай сме изправени пред хипотеза, когато този, който трябва да те защитава, първо увеличава текущите задължения към тебе? И второ - с парите на кредиторите заплаща адвокатски хонорари и арбитражна такса, за да съди същия този кредитор. Впрочем, към настоящия момент имам информация, че тази такса все още не е платена.Има ли увеличение на задълженията към вас след идването на сегашните синдици?- Не бих искал да персонифицирам проблема. Към ноември миналата година дългът към летище София е бил около 400 хил. лева. Имайте предвид, че това са задължения за два месеца. А и при смяната на синдиците е минало известно време, преди да тръгнат първите платежни нареждания. Направихме всичко възможно, проявихме разбиране за това, че в продължение на половин година на практика не се плащаше нищо. Първо имаше проблеми със слотовете в Лондон, след това тежки преговори за двата Боинга, после бяха синдикалните протести при съкращаването на около 500 служители... Но не може да се чака до безкрай.А иначе съдебно дело може да заведе всеки, особено ако парите не са негови, а на този, когото съди. Колкото до основанието на молбата, в което се визира зареждането с гориво-смазочни материали и по-точно с авиокеросин, изумен съм от факта, че нейните автори не са наясно с един простичък факт: между летище София и авиокомпания Балкан няма договор за доставка на петролни продукти. Договорът е между Балкан и ЛУКойл Нефтохим. Отделен е въпросът, че на летището се заплаща такса за наземни дейности (поддръжка на машини и съоръжения, заплати на работниците и т.н.), каквато плащат всички останали 36 авиокомпании, които летят от София. Размерът на тези такси е определен още през 1992 година. Така че не е ясно защо точно сега някой се е сетил да се занимава с този въпрос? Цели се вдигане на шумотевица в публичното пространство и абсолютно нищо повече.

Facebook logo
Бъдете с нас и във