Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

НДСВ НЕ ЗНАЕ КОЙ ЩЕ ПОПРАВЯ МЕДИЙНИЯ ЗАКОН

В комисията всеки ден постъпват предложения за промени в Закона за радио и телевизия, но нито едно не е разглеждано и на никого не е поръчвано да пише нов медиен закон - заяви председателката на парламентарната комисия по медиите Милена Милотинова след първото й заседание в сряда (25 юли). - Сигурно е, че когато официално бъде внесен законопроект, ще натоварим експерт, който да се занимае с него. Милотинова съобщи също така, че в експертните групи по поправките в нормативната уредба почти със сигурност ще бъдат привлечени и членове на сегашните регулаторни органи - Националният съвет за радио и телевизия (НСРТ) и Държавната комисия по далекосъобщенията (ДКД). А от медийния съвет обявиха, че ще бъдат представлявани от председателя си Георги Лозанов.
Според председателката на парламентарната медийна комисия, основната задача на ръководения от нея екип е да намери решение на проблемите по конституирането на регулаторните органи в тази сфера и избягването на двойното лицензиране от НСРТ и ДКД.
Заместници на бившата водеща от По света и у нас в комисията, която има общо 16 членове, са Марио Тагарински от ОДС, заместничката на Ахмед Доган в ДПС Емел Етем и депутатът от Коалиция за България Иво Атанасов. Както се очакваше, сред подчинените на Милотинова са други известни телевизионни лица като Диляна Грозданова и Юлиана Дончева. Квотата на мнозинството се попълва още от завършилия факултета по журналистика Станислав Илчев - съпруг на бившия програмен директор в БНТ и настоящ кадър на Би Ти Ви Светла Петрова, от кюстендилската филоложка и журналистка Елка Анастасова, Кирил Милчев и Димитър Димитров. Най-голямата изненада сред имената от квотата на управляващите депутати е на Явор Милушев, за когото предричаха, че ще получи пост в новото Министерство на културата.
Освен Марио Тагарински ОДС хвърля в борбата за медийно регулиране Панайот Ляков и Благой Димитров. Като министър на държавната администрация Марио Тагарински бе сред авторите на Закона за достъп до обществена информация. Но останалите две имена подсказват, че сините не залагат особено на този ресор. Веднага след като НДСВ оповести, че в новия парламент медиите и културата ще бъдат в самостоятелни комисии, бившите управляващи се противопоставиха на идеята, а Димитър Абаджиев заяви, че предстои тяхната свръхрегулация.
Интересно е неучастието на Лютви Местан в медийната комисия на 39-ото Народно събрание. Той бе неин член в миналия парламент. Изненадана съм, че Лютви Местан не влезе в нея, защото той определено има отношение към медийната регулация - каза за БАНКЕРЪ членът на НСРТ Светлана Божилова. - Надявам се, че и в новия си състав комисията ще работи за демократичните промени на законодателството. Доволна съм, че хората в нея са наясно с проблемите му.
Местан бе много активен по време на кризата с генералния директор на БНР. Тогава той и депутатът от Евролевицата Димо Димов бяха инициатори на предложения за поправки в Закона за радио и телевизия. Двамата искаха оставката на тогавашния председател на НСРТ Александър Томов и на целия състав на съвета.

Дебатите започват в Боровец

Първата среща между членове на медийната комисия в 39-ото Народно събрание с представители на Националния съвет за радио и телевизия и на Държавната комисия по далекосъобщения е през уикенда в Боровец. Тя е организирана от Българската медийна коалиция (БМК). В дискусията Нов шанс за промени в медийното законодателство участват Милена Милотинова, както и заместниците й Марио Тагарински, Емел Етем и Иво Атанасов. За първи път от конституирането на новия парламент депутатите ще имат официална среща с шефовете на двата регулаторни органа, които станаха обект на сериозна критика от новото управляващо мнозинство. НСРТ ще бъде представляван от Георги Лозанов и Светлана Божилова. От Държавната комисия по далекосъобщенията ще участват председателят й Иван Таушанов и юристката Нели Огнянова. Дванадесетте професионални организации, членуващи в БМК, ще изпратят своите ръководства.
В дневния ред на срещата е включена и дискусия за поведението на медиите по време на избори. Тогава Центърът по независима журналистика ще представи резултатите от наблюденията си над водещите електронни и печатни медии в страната, за които в. БАНКЕРЪ вече информира. Подобно изследване е подготвено и от НСРТ. А социологическата агенция Маркет Тест е разработила изследване на тема Пари и избори.

Facebook logo
Бъдете с нас и във