Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Надпревара за 1 млрд. лева

Деветнадесет оферти бяха получени в Национална компания "Железопътна инфраструктура" за най-мащабната обществена поръчка в последните години.

След почти едногодишно забавяне Националната компания "Железопътна инфраструктура" най-после даде ход на една от най-големите обществени поръчки в последните години. Става дума за модернизацията на жп линията между Елин Пелин и Костенец, част от трасето София - Пловдив - Бургас. Стойността на проекта е 1.024 млрд. лв., което бе причина за множеството обжалвания и процедурни хватки, забавили реализацията дотолкова, че в момента има реален риск от загуба на европейското финансиране, осигурено през оперативната програма "Транспорт и транспортна инфраструктура". Затова и държавата обещава, че ще бъдат предприети мерки за ускоряване на работата на комисиите и на фирмите изпълнители.

Участъкът е с обща дължина 51 км, а проектната му скорост е до 160 км/ч за конвенционални влакове. В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели и 23 моста и виадукти  с обща дължина около 3 километра. Предвижда се и модернизирането на 5 жп гари, както и премахването на всички пресичания на едно ниво между жп транспорта, автомобилното движение и пешеходците.

Срокът на комисията за разглеждане и оценка на предложенията е четири месеца. "Критериите за класиране не са най-ниската цена, има сериозни изисквания по технологията на строителството, както и времето за прекъсване на движението", обясни генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски при отварянето на ценовите оферти.

Мащабът на поръчката привлече 19 компании и консорциуми - български и чуждестранни. Сред тях са и големите наши строителни фирми като "Главболгарстрой", "Калистратов груп", "Трейс",  "ПСТ груп", "Водстрой 98" (с новото си име ВДХ) и "Джи Пи груп".  От чуждестранните  пък ще ги конкурират италианската "Асталди", гръцките "Терна" и "Актор" и полската "Тракция".

От документацията се вижда, че търгът е разделен на три. Лот 1 е с индикативна стойност 554.1 млн. лв., Лот 2  - 116.1 млн., а Лот 3 - 354 млн. лева. Логично, най-много са кандидатите за първата част - девет. Офертите за втората са шест, а за третата - четири.

За Лот 1 се състезават самостоятелно "Асталди", "Терна" и "Актор А.С.Д". Както и шест консорциума: ДЗЗД "ДЖЕН-ДУЙ ЖП ЕЛИН ПЕЛИН", "Интоса ЕПВ", "ЖП ЕЛИН ПЕЛИН-КОСТЕНЕЦ", в който участва и "Главбогларстрой", "Митилинеос - Озкар - Ксантакис", Обединение RSSS Joint Venture, както и "ЗСТ", начело с "Трейс Груп Холд".

За Лот 2 оферти подадоха обединението "Железници АМ Лот 2" (в него влизат "Автомагистрали - Черно море" АД, "ТРАДЕКО ИНФРАЕСТРУКТУРА" СА ДЕ СВ и "ИНОВАСИОНЕС ТЕКНИКАС ЕН СИМЕНТАСИОНЕС" СА ДЕ СВ), консорциумът "САЛЧЕФ - ГИГАСТРОЙ", "Сдружение Елин Пелин - Костенец 2018" (включващо "ПСТ Груп" и "СЕТ Къмпани"), "ЕВРО ПЪТ" ("ВДХ" АД, "ИНЖСТРОЙИНЖЕНЕРИНГ" и "БИТУМИНА ГмбХ - БЪЛГАРИЯ"), "ИСАФ С.А. - КОЛАС РАЙ С.А.С - КАЛИСТРАТОВ ГРУП", както и полската "Тракция", която участва самостоятелно.

За третата отсечка наддават консорциумът, в който са "Щрабаг" и "Джи Пи груп", обединението "КОМСА – ГЕОСТРОЙ", "Булрейл 2018" (в което участват "Чайна Комюникейшън Кънстракшън Къмпани" ЛТД и "ТРЕЙС - СОФИЯ") и "Интоса ЕПВ" (съставен от СА.И.Е. ООД, "Тодини Коструциони Дженерали С.П.А." АД и "Интегра конструкшън" КЗ ЛЛП).

Очаква се в следващите месеци Националната компания "Железопътна инфраструктура" да обяви обществена поръчка и за модернизацията на железопътния участък Костенец - гр. Септември, който също е част от линията София - Пловдив - Бургас. Стойността в този случай е 361.5 млн. лв., но на 21 май процедурата бе спряна заради обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във