Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

НАДЯВАМЕ СЕ ПРЕЗ ФЕВРУАРИ 2002 Г. ДА ИМАМЕ СКЛЮЧЕН ДОГОВОР

Никак не е случайно, че Терем е единственото дружество от системата, което министерството не желае да бъде приватизирано. Каква е нашата идея? Очевидно военноремонтните дейности не могат да се извършват по линията на раздържавени или на дружества с преобладаващо частно участие. Защото това би нарушило системата както по отношение на програмиране, така и по отношение на цени, да не говорим за загубата на възможност да се контролира процесът. Затова, по наша преценка, Терем не подлежи на приватизация. В структурата на дружеството има неясноти, има несъвършени неща. То вече има нов директорски борд и до края на този месец очакваме неговия анализ за досегашната дейност на военноремонтните заводи и предложенията му за тяхното икономическо развитие оттук нататък. Предварителните ни идеи бяха да имаме точна оценка кои от поделенията на Терем могат да продължат да работят като военноремонтни заводи и кои от тях трябва да преминат на гражданско производство. След като си изясним това, по всяка вероятност заводите, които няма да се занимават с военноремонтна дейност, ще бъдат обособени в една холдингова структура с по-голяма самостоятелност на заводите по места. В момента действително по-голямата част от заводите в Терем получават нови поръчки, но това не е много перспективна дейност.Затова изключително много разчитаме на ремонтните дейности, свързани с модернизацията и възстановяването на МиГ-29.Що се отнася до първоначално предложения от ДАСА проект на базата на предоставените на концерна права от руска страна той да започне съвместен бизнес с авиозавода Георги Бенковски, оказа се, че нещата не са точно такива. Лицензирането на нашите заводи може да бъде извършено само от две фирми, и двете са руски. Ние в момента приключихме една серия от разговори с тях. На 5 декември наша делегация бе на делово посещение в Москва и проведените там разговори ни дадоха възможност да изготвим ясна оферта за възстановяването и модернизацията на МиГ-29. Поканили сме всички фирми, които са заявили желанието си да участват в реализацията на проекта. Става въпрос както за ДАСА, така и за руски и някои израелски компании. Дали сме им срок до средата на януари 2002 г. да ни представят насрещните си предложения. По наша преценка е съвсем реално в началото на февруари следващата година да имаме вече сключен договор с избрания изпълнител на поръчката. В клаузите на договора ще има изрично условие, че модернизацията на МиГ-овете може да бъде осъществявана единствено в пловдивския авиоремонтен завод Георги Бенковски. Идеята е по този начин ние не само да дадем работа и хляб на работещите там, но и да лицензираме и развием производство, което, дай Боже, да можем да пласираме впоследствие и на трети пазари.

Facebook logo
Бъдете с нас и във