Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

НАБЛИЖАВА КРАЯТ НА СДЕЛКАТА ЗА ХЕМУС ЕР

През идващата седмица надзорният съвет на Агенцията за приватизация най-сетне ще обсъди документите за продажбата на 51% от капитала на авиокомпания Хемус ер. Това съобщи в петък (6 юли) специално за в. БАНКЕРЪ Нора Стоичкова от пресцентъра на Агенцията за приватизация. Друг чиновник, запознат с процедурата по продажбата на втория национален авиопревозвач, лансира малко странната версия, че самият договор щял да бъде подписан на символичната дата - 18 юли, на която се отбелязва годишнината от рождението на Васил Левски, за да се асоциира с чиста и свята идея на Апостола.
Запознати с преговорите между АП и купувача обясниха, че причината за двуседмичното забавяне (първоначалното съобщение на АП гласеше, че договорът ще бъде подписан до 30 юни) се криела в подробното обсъждане на всички документи, за да се изчистят и най-малките неясноти по тях. Според източници от агенцията шефът й Левон Хампарцумян поискал от подчинените си всички документи по сделката да се подготвят безупречно, за да не могат да се атакуват в съда. За разлика от предшественика си Захари Желязков, сега Хампарцумян искал да приключи работата, като не остави и никакво съмнение по нито една сделка.
Отстранен бил вече проблемът с текста, според който 17% от акциите на авиокомпанията трябва да се прехвърлят автоматично на купувача едва след като той изпълни поетите пред АП ангажименти. Според действащите закони това не може да стане и за да се избегне това несъответствие, е подготвен договор за джиросването и на тези 17% от акциите.
Преговорите малко се проточиха, но се надявам, че беше за добро и че в близките дни всичко ще приключи успешно - коментира за в. БАНКЕРЪ управителят на Пирин турист Боян Мариянов.
Междувременно националният превозвач Балкан, който е в процедура по несъстоятелност, продължи да увеличава броя на възстановените си редовни международни линии и... да трупа нови загуби. Възстановена беше линията до Франкфурт на Майн, но с междинно кацане в Берлин. С нов полет до Лондон клиентите на Балкан ще могат да пътуват и до Париж. Всички пуснати отново линии возят по двайсетина пътници и трупат по 10-15 хил. щ. долара на всеки кръгов рейс. На 5 юли например самолетът на Балкан превози до Москва и обратно само 49 души (от 312 възможни). И това е в средата на най-натоварения сезон, в който самолетите на конкуренцията, в случая на Аерофлот, летят претъпкани.
В близки дни търговският директор на Балкан и синдиците ще подпишат договор с авиокомпанията на британския мултимилиардер Ричард Брансън Върджин Атлантик, съобщи специално за в. БАНКЕРЪ директорът на Пазар България в авиокомпанията Йордан Маринков. Договорът предвижда националният превозвач да продава билети за всички дестинации на Върджин Атлантик до Северна Америка, а пътниците да летят с нашата авиокомпания по линията Лондон-София-Лондон, откъдето ще продължават със самолетите на Ричард Брансън. В САЩ пасажерите ще се качват на машините на Върджин. В момента до Северна Америка от България се пътува само с чуждестранни авиокомпании, най-вече Бритиш еруейз, Луфтханза, Ер Франс и ЛОТ. Запознати с продажбата на билети за т. нар. лонг хол обаче твърдят, че от цялата операция ще печели само Върджин Атлантик, която ще пълни самолетите си, а с ниските цени на билетите до Лондон Балкан ще увеличава загубите си.

Facebook logo
Бъдете с нас и във