Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

НА ТРАНСПОРТА ЩЕ СА МУ НЕОБХОДИМИ 5.5 МЛРД. ЕВРО ДО 2015 ГОДИНА

В проектостратегията за развитието на националната транспортна система до 2015 г. са заложени 5.450 млрд. евро инвестиции, съобщи Николай Василев при общественото обсъждане на документа, изработен от Министерството на транспорта и съобщенията съвместно с холандската фирма ECORYS-NEI. Василев отбеляза още, че България е единствената страна в Европа, през която преминават пет от общо десетте транспортни коридора, и това я прави важен геостратегически партньор.В стратегията са заложени осем стратегически приоритета. По-важните от тях са рехабилитация и модернизация на инфраструктурата и въвеждане на нови технологии в транспортния парк, които да осигурят безопасен и екологичен транспорт. Парите могат да дойдат от европейските фондове и от други финансови институции.За обновяване на автомагистралите ще са необходими 2 млрд. евро, като за 1.5 млрд. от тях ще се разчита основно на частния сектор. За жп транспорта трябват около 2.2 млрд. евро. Те ще бъдат осигурени предимно от публичния сектор, докато от частни фирми могат да се очакват едва 200 млн. евро. За летищата се предвижда държавата да отпусне също 200 млн. евро, а инвестициите на частните фирми ще са на стойност 300 милиона. Те ще са предимно от концесиите на летищата във Варна и Бургас, както и от отдаването на концесия на аеропортовете в Пловдив и Горна Оряховица. Намеренията са до края на 2015 г. в българските пристанища да се вложат по 200 млн. евро от държавния и от частния сектор, като частните инвестиции се очакват след отдаването на концесии на 24 пристанища и пристанищни терминали.В стратегията се отбелязва, че държавата ще запази ролята си на регулатор. Нейната основна задача ще е да подготви и осъществи проекти, свързани с усвояването на европейските фондове след влизането на страната ни в Европейския съюз.

Facebook logo
Бъдете с нас и във