Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

НА БЕДНА ДЪРЖАВА ЕКОТУРИЗЪМ Й ЛИПСВА

Десетина канадци, американци и българи възнамеряват от 31 януари до 5 февруари да прекосят със ски националния парк Централен Балкан. Ентусиастите се надяват да привлекат вниманието на медиите и да рекламират възможностите за екотуризъм в България. Според експертите от щатската Агенция за международно развитие (USAID) обаче, в случая е необходима не толкова реклама, колкото минимум 50 млн. лв. инвестиции. Именно с помощта на USAID бяха разработени национална стратегия за екологичния туризъм, както и план за действие и финансова рамка до 2008 година. Тяхното представяне бе основният акцент на Втория международен форум Екотуризъм - естествено в България (29-30 януари). Двата документа, връчени на премиера Симеон Сакскобургготски от посланика на САЩ Джеймс Пардю, ще станат част от правителствената програма за бъдещето на сектора. Според Любомир Попйорданов, председател на Българската асоциация за алтернативен туризъм, основният проблем е в липсата на разбиране за бъдещето на този бизнес. Повечето туроператори предпочитат да работят с нещо готово и популярно на комисионни начала, без да се цапат с калта в селата и в планините. Но така тяхното поле за действие скоро ще бъде иззето от големите чуждестранни фирми, смята Попйорданов.Всъщност скептичното отношение на бранша е донякъде оправдано - при състоянието на обществения ни транспорт, на инфраструктурата и комуникациите. Туроператорите са подозрителни и към качеството на местата за настаняване и условията за хранене. Преобладава мнението, че за развитие на селския и екологичния туризъм у нас можем да говорим след пет или десет години, когато всички тези проблеми бъдат решени. А решаването им не става без инвестиции.

Facebook logo
Бъдете с нас и във