Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

Мрежата на "Теленор" вече наистина лети

Владимир Радойчич, главен технически директор на "Теленор България"

Владимир Радойчич е роден през 1974 г. в село Добановци край Белград. Има Executive MBA степен от Cotrugli Business School в Белград, а основната му професионална квалификация е инженер по телекомуникации. Притежава богат опит в сферата на телекомуникациите, като през последните 15 години заема различни ръководни позиции. Работил е в Сърбия и Унгария, а в момента - в България.

Радойчич започва кариерата си през 1998-а в Mobtel. През 2000-а работи за Nokia на позицията "Инженер планиране", а по-късно заема и поста мениджър "Транспорт и мрежово планиране“" в Mobtel. След като "Теленор Груп" придобива компанията, е назначен за Директор "Внедряване на технологии". През 2013-а е поканен да се присъедини към "Теленор България" на позицията главен директор "Проектиране и управление на мрежата". През 2014-а става Директор "Технологично планиране", а през април 2015-а е назначен за главен технически директор.

 

 

Г-н Радойчич, защо "Теленор" реши да предложи 4G услуги?

- Краткият отговор на въпроса е, че направихме това, тъй като сме в края на 2015-а, а българските потребители все още не можеха да се възползват от последните достижения на модерните технологиите за мобилна комуникация.

По-дългият отговор е, че предлагаме 4G услуги, първо, защото разполагаме с най-модерната в технологично отношение мрежа в страната, която ни позволява да предложим тези услуги на своите клиенти, и, второ, защото знаем как да използваме по най-ефективния и най-добрия начин своите ресурси. Имайте предвид, че ръстът в потреблението на мобилен интернет за последната година е около 200%, а ръстът на проникването на смартфони в България е експоненциален и за шестте месеца от март, когато приключихме подмяната на мрежата си, до ноември 2015-а наблюдаваме ръст от 141% при смартфоните, поддържащи 4G само в нашата мрежа. Така че пазарът беше готов за тези услуги и "Теленор" вече ги предлага.

Какво точно ще получат потребителите, които ще се възползват от вашите 4G услуги?

- Накратко, те ще могат да се насладят на едно по-добро мобилно преживяване. По-бързо сърфиране в мрежата, по-бързо отваряне на страници, по-бърза и по-качествена работа с мобилни приложения, по-добро усещане при стрийминг на аудио и видео в движение. Както е известно от практиката в други страни, наличието на 4G услуги е и голяма възможност за производителите на съдържание, мобилни приложения и т.н. С други думи, "Теленор" създаде възможности не само за своите клиенти, но и за други компании, които желаят и знаят как да се възползват от технологията.

А разполага ли компанията с необходимия честотен спектър? За 4G се говори отдавна и впечатлението беше, че се чака освобождаване на честоти за неговото пускане.

- Не, все още не разполагаме с целия спектър, който ни е необходим, но направихме нужното, така че да можем да използваме спектъра, с който разполагаме сега. По този начин сме в състояние да предложим 4G услуги на около 57% от населението на страната с максимално достижима скорост от 75 Mbps. През 2016-а ще продължим да разширяваме покритието, направили сме и нужните стъпки пред регулатора, за да получим още спектър, и очакваме това да се случи някъде в началото на следващата година, но не мога да посоча точно кога.

Каква част от стратегията на "Теленор" са 4G услугите?

- Очевидно, 4G услугите са съществена част от стратегията ни да бъдем предпочитания оператор в България и са най-логичната стъпка в нейното осъществяване на този етап от развитието на пазара и на мрежата ни. Но в крайна сметка потребителите искат и очакват от нас да им предложим надеждна и качествена интернет връзка навсякъде. Ние ще им я осигурим.

Можем ли да очакваме скоро и още по-високи скорости на 4G услугите у нас?

- Вижте, 4G и LTE са просто технология, а технологиите са едно от най-бързо променящите се неща в наши дни. Що се отнася до "Теленор", да, разбира се. Това ще зависи в голяма степен от наличния честотен ресурс, но е абсолютно сигурно, че развитието на мрежата и услугите ни няма да приключи със старта на 4G. Това е само началото на доста продължителен и пълен с предизвикателство процес. Във всеки случай компанията разполага с нужните ресурси, ноу-хау, специалисти и опит и сме готови да продължим.

Четете още

Банкеръ Daily

Държавата на убийствената истина

Шефът на митниците Ваньо Танов си отиде при съмнителни обстоятелства подобно на Мишо Бирата. Още »
Банкеръ Weekly
тренд

Банковите служители бягат при фирмите

Най-високо платеният сектор вече се срина до третото място. Още »
Банкеръ Weekly

Кварталът на абсурдите

В него няма тротоари, зелени площи, улично осветление, детски градини, училища... но данъците са най-високите в цяла София, а цените на имотите са космически. Още »
Facebook logo
Бъдете с нас и във