Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Морските воаяжи на Ангелкова продължават

Министърът на туризма  Ангелкова продължава с морските си воаяжи. Очевидно целта й е да убеди туристическия бранш колко е загрижена за бъдещето на сектора. Днес поредната доза  "облъчване" , обявено като  работна среща, беше предоставено на представителите на бранша в Приморско.

"С последните промени в Закона за туризма, които Министерският съвет прие вчера, продължава реализацията на политиката ни за намаляване на административната тежест за бизнеса", започна с убеждаване на присъстващите туристическата началничка. За да бъде постигнат необходимият имиджов ефект,  в срещата челно място заеха кметът на община Приморско Димитър Германов и председателят на Общинския съвет Златина Тюлиева.

 Ангелкова съобщи, че предстои в скоро време да се приемат измененията в Наредбата за категоризация на местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения, която ще отрази тези промени. В нея ще отпаднат доста изисквания, които вие споделяхте нееднократно, че затрудняват работата ви, обърна се тя към бизнеса.

"Разбира се, трябва да продължаваме да се стремим към високо качество на предлаганите услуги, за да успеем да надградим постигнатото през последните силни години в туризма", продължила  с почти еднотипното за този вид срещи министърката.

Акцентът й този път бил поставен върху новите текстове в закона, които ще определят статута на националните курорти. Разбира се не е пропуснала да  изтъкне отговорността на местните консултативни съвети по туризъм с участие на бранша, които щели да играят все по-важна роля за устойчивото развитие на отрасъла и да вземат решения с две-трети мнозинство.

В стила на неспирното бърборене , тя е обърнала  внимание и върху значението на специализираните видове туризъм и особено на културно-историческия, който бил сред приоритетите в маркетинговата и рекламната стратегия на институцията, съобщиха от прес центъра на ведомството.

"Създаването на нов национален регистър на туристическите  забележителности, фестивали и събития не само ще засили интереса на туристите, но и ще насочи по-голям финансов ресурс за развитието им" , подкрепила изказването си тя.

Фактор за засилване притока на повече туристи към България ще бъде и подготвяният механизъм за стимулиране на организирания туризъм чрез насочена реклама, обявила още Ангелкова.  Той ще бъде основно за крилата на сезона - месец май, юни, септември, и ще се базира върху броя регистрирани туристи в местата за настаняване, обяснява тя. За разработването на механизма бил проучен опитът на силни държави в туризма като Хърватия, Гърция, Малта и други. Министерството също така поддържало постоянен диалог с Министерството на външните работи в посока визите за туристи от Русия и Турция да станат дългосрочни.

За да докаже своята активност Ангелкова информирала присъстващите, че продължават традиционните срещи с големи чуждестранни туроператори, опериращи на пазар България с чешки, полски, руски, германски и други. Целта била да се насърчат ранните записвания за следващите сезони и максимално да се разширят крилата им в рамките на 2-3 години, като нагласата е пълен капацитет да се достигне не от юли, а доста по рано. Шефката на туризма у нас не пропусна да рекламира и предстоящия двустранен бизнес-форум съвместно с Асоциацията на туроператорите в Русия, по време на който щели се състоят и срещи с българския туристически бранш.

Коментирът й свързан с постигнатото в сектора през тази година "в условията на силна международна конкуренция", се е ограничил с това, че "независимо от трудния юни, данните за първото шестмесечие на 2019-а сочат спад от 0.3% в чуждестранните визити спрямо същия период на рекордната 2018 година. 

Както не веднъж "Банкеръ" е коментирал, министърката доста умело борави със статистиката и цифрите, които в повечето случаи са истина, но само в нейната глава.

Ангелкова е призовала  бизнеса да продължи да работи още по-усърдно и да се включи в реализацията на Единната система за туристическа информация (ЕСТИ), която ще стартира от 1 октомври. До тази дата бе даден гратисен период за бизнеса и общините, а след това законът предвижда санкции за всеки, който не се е регистрирал в базата данни. При неспазване на изискванията ще има сериозни санкции, предупреди министърът.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във