Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Манолова предлага решение на проблема при закупуването на е-винетки

Омбудсманът Мая Манолова изпрати нова препоръка до регионалния министър Петя Аврамова заради десетките жалби и сигнали на граждани, които продължават да постъпват в институцията на обществения защитник, свързани с продажбата на е-винетки.

Манолова получи отговор на предходната си препоръка до ведомството, изпратена на 9 януари т.г., в която настояваше гражданите да не биват глобявани до момента, в който системата за продажба на е-винетки заработи без сривове и други проблеми. В писмото си до омбудсмана от регионалното министерство информират, че „системата работи ефективно“.

В новата си препоръка Манолова обръща внимание, че оплакванията на хората продължават, като се откроява два основни проблема – при грешно въведени данни на превозно средство при закупуване на е-винетки няма възможност за коригиране, а платените вече суми не се възстановяват и затова е необходимо заявката да се повтори. Така на практика се изисква двойно заплащане за едно и също превозно средство, дори и в случаите, когато е видно, че няма такъв съществуващ регистрационен номер на автомобил.

„Да се усвояват по този начин средства е неправилно, незаконосъобразно и неморално“, подчертава омбудсманът.

Хора в неравностойно положение сигнализират за друг проблем – АПИ не спазва нормативно установения срок за потвърждение на генерираните годишни електронни винетки. Освен това, на сайта на агенцията липсва такава информация.

„С оглед на изложеното не мога да се съглася с Вас, че системата работи ефективно. Очевидно има проблеми, които трябва да бъдат разрешени“, категорична е Мая Манолова и препоръчва на министър Аврамова да предприеме действия за коригиране на грешно въведените данни на превозни средства, ако ли не, да се възстановят платените от шофьорите суми, както и да се обърне внимание за подобряване на административното обслужване на лица с намалена работоспособност.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във