Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ЛОБИТА СВАЛЯТ ТРАНСПОРТНИЯ МИНИСТЪР

Столът на министъра на транспорта и съобщенията активно се клати през последните месеци. Целта е повече от прозрачна - овладяване на кранчето, от което не само капят, но и текат финансови потоци. И значителна част от свежите пари, въртящи се все още в държавата. И огромна част от бюджетни средства и субсидии. И обещаните ни като грандове или заеми милиони евро, а и милиони долари за пристанища, летища, мостове, жп линии и разни съобщителни мрежи. Самоцелните на пръв поглед атаки от различни икономически (респективно политически) кръгове започнаха да се допълват, включването на клуб Възраждане пък обещава да ги координира. Първият по-сериозен трус е от вчера, когато съвсем неслучайно Труд и 24 часа едновременно заявиха: министър Пламен Петров си отива, а ведомството му се разделя на две - транспортно и съобщително. Депутати в парламента невинно обясниха, че подобна идея наистина имало, но била позабравена през последните месец-два. Шефът на транспортната комисия Йордан Мирчев, спряган от двата вестника като бъдещ шеф на едноименното ново ведомство, не пожела да коментира, но не се и отрече отневеднъж декларираната подкрепа за разделяне на огромното министерство. И докато Емел Етем с усмивка обясняваше, че Те нямат никакви претенции към работата на министър Петров, от централата на ДПС дадоха повече от ясни сигнали, че наистина би било добре да се създадат две нови ведомства, които да имат нови шефове. Това било по-доброто за двата инфраструктурни отрасъла и за работещите в тях, а не толкова за самото движение, което ще има поне заместник-министерски стол при разделянето. Хората от двата отрасъла като че за първи път след обединението под една шапка постигнаха единодушие: за разделянето и против сегашния си шеф. Неговият заместник Николай Николов, определен от двете публикации като кандидат за нов министър на съобщенията, заяви за в.БАНКЕРЪ: Очевидно някои хора имат амбицийки за власт, каквито аз нямам. Нито имам информация за такава идея (става дума за разделянето), нито някой е разговарял с мен.Неясно остана само какво пише срещу името на министър Пламен Петров в тефтерчето на премиера (или на Стоян Ганев).А инак министър Петров натрупа доста гафове и прегрешения. С хаоса в БДЖ. С демонстрираното безразличие към милиони евро - и за летище София, и за пристанище Бургас. И с какофонията около новия проектозакон за морските пространства, вътрешните водни пътища и българските пристанища, избистрила министерската заявка да се отнеме правото на премиера Сакскобургготски да назначава шефове на морските агенции. И с опита за картелиране на застрахователния пазар с избран лично от Пламен Петров международен брокер....Списъкът ще продължи. Но най-вероятно развръзката няма да е нито през следващата седмица, нито през идващия месец. Евентуална яснота се очаква след 5 април, определен от самия министър Пламен Петров като срок, до който той не подписва никакви обвързани с финансови ангажименти документи. После - ще каже Симеон.

Facebook logo
Бъдете с нас и във