Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

Къде се губят субсидиите за автобусните линии?

Борисов свика заседание за автобусните превози.

Премиерът Бойко Борисов разпореди на Министерството на транспорта да извърши проверка във връзка с отпускането на субсидии за превоз на пътници по нерентабилни автобусни линии в слабо населени планински и гранични райони. Той проведе среща  с ресорния министър Росен Желязков и председателя на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова.

“Повече пари сме дали, а има недоволни хора, това няма как да се случва. Отпуснати са 4 млн. лв. повече за дотиране на линии, които са за малки населени места. Трябва да се мисли в посока промяна на модела - за повече справедливост и отговорност, не само от държавата, а и от общините в субсидирането и компенсирането на обществените автобусни превози", каза Борисов и поиска конкретни мерки срещу нерегламентирания сив сектор в транспорта.

Магдалена Милтенова пък увери, че от организацията са отворени към всички предложения на транспортното ведомство за "изсветляването“ на бранша и подобряването на транспортните услуги.

Реакцията на министър-председателя бе провокирана от няколко репортажа за поскъпването или липсата на междуселищни превози в Ямболско и Пернишко и предупреждение от превозвачите, че ще протестират на 18 февруари. Без обществен транспорт и връзка с големите градове са заплашени да останат много села в цялата страна. Въпреки че половината от цената на курсовете се финансира от държавата, транспортните фирми не желаят да изпълняват много от тях. Тези, които продължават да функционират, вдигат цените на билетите. Според превозвачите причините за по-скъпите билети са увеличението на заплатите, застраховките и инфлацията. От браншовия съюз се оплакаха, че 128 линии в държавата в момента не функционират и  си обясняват този проблем с нелоялната конкуренция на сивия сектор.

Facebook logo
Бъдете с нас и във