Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

КРЕМИКОВЦИ И БДЖ ЗАРЯЗАХА 255 ХИЛ. ТОНА МЕТАЛИ

Кремиковци няма да попречи на затварянето на глава Конкуренция от договора за присъединяване към ЕС, увери заместник-председателят на надзорния съвет на Кремиковци Александър Томов. Става дума за предвиденото в нея преструктуриране на предприятията от стоманодобивната промишленост. Ръководството на комбината заяви, че в момента експерти изготвят такъв план.Междувременно конфликтът между металургичния комбинат Кремиковци и БДЖ се разгаря отново. Според Александър Томов, заместник-председател на надзорния съвет на дружеството, то е загубило 75 млн. лв. от лошото обслужване на БДЖ. Тези щети Кремиковци е понесло след едностранното прекратяване на договора му с БДЖ за превозване на товари (на 25 септември миналата година). Оттогава тарифите на държавната компания са се повишили с близо 40-45%, твърди председателят на надзорния съвет на металургичния комбинат Божко Бонев. Томов пък обвини българската железница, че не е превозила негова продукция с обем 10 хиляди вагона, което превърнало в склад кея за насипни товари в Бургас. През юни тази година там чакат 255 хил. т залежала продукция. Задълженията на комбината към железопътната компания пречат на нормалната й работа, твърдят на свой ред нейните шефове. Според изпълнителния директор на БДЖ Георги Нешев, Кремиковци дължи на железниците 14 млн. лева. Александър Томов обаче твърди, че предприятието има само текущи задължения към БДЖ, а старите борчове били изплатени. Томов предлага сключването на нов договор между двете предприятия на по-ниски цени. Разликата в стойността на превоза по стария и по новия договор ще бъде компенсирана от Кремиковци с безплатен ремонт на вагони на БДЖ. Другият ход на мениджмънта на Кремиковци е създаването на специално дружество, което ще поеме превозването на товарите на комбината. Даже на 17 май документите за получаване на лиценз за частен превозвач са подадени в Агенцията по железопътни превози. Както в. БАНКЕРЪ вече писа, агенцията поиска от предприятието пояснения по внесените документи, както и сертификация на вагоните. Председателят на надзорния съвет на Кремиковци Божко Бонев заяви, че всички искани корекции са направени и документите вече са изрядни.

Facebook logo
Бъдете с нас и във