Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

КОЗМЕТИЧНИТЕ ГИГАНТИ СЕ ПРЕГРУПИРАТ

Щатският козметичен гигант Проктър енд Гембъл (Procter Gamble) погълна емблематичната немска компания Вела (Wella). Сделката бе обявена в сряда (19 март), след като семейство Шрьодер, притежаващо контролния пакет в немския производител на продукти за коса, най-после се съгласи да продаде своите 77.6% за 3.4 млрд. щ. долара. Проктър обяви, че ще изкупи останалите 22.4% от по-дребните акционери на Вела за 2.3 млрд. долара, както и че ще поеме дълговете на немската козметична фирма за 1.2 млрд. долара. С тази операция Проктър енд Гембъл ще осъществи дългогодишната си мечта да се настани трайно на доходоносния европейски пазар на козметични продукти.В момента под шапката на щатската компания се намират такива известни и печеливши марки като шампоаните Пантен (Pantene) и Хед енд шолдърс (Head Shoulders), парфюмите на Хуго Бос (Hugo Boss), декоративната козметика Макс Фактор (Max Factor), перилните препарати Тайд (Tide), Памперс (Pampers) и много други. Проктър енд Гембъл поддържа по-ниски и достъпни цени, насочени предимно към по-малко платежоспособни потребители, които пазаруват предимно от големите супермаркети.С поглъщането на Вела щатската компания сериозно скъсява дистанцията до лидера в бранша - френския гигант Лореал (L'Oreal). И все пак засега парижката козметична група успява да запази доминиращите си позиции в 90-милиардната индустрия с продукти за красотата. Въпреки по-високите си цени декоративната козметика и боите за коса на Лореал остават предпочитани от по-елитните купувачи, а френските производители умело използват предизвикателни рекламни трикове и най-сексапилните световни знаменитости, за да популяризират марката Лореал. Предполага се обаче, че процесът на прегрупиране на водещите козметични компании в света и засилващата се конкуренция между тях ще смъкнат сериозно цените на продуктите им. В крайна сметка днес дори и най-елегантната дама е също толкова загрижена за съдържанието на портмонето си, колкото и за състоянието на маникюра си.

Facebook logo
Бъдете с нас и във