Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

КМЕТСКИ БЛЯНОВЕ И СТОЛИЧНИ ЯДОВЕ

Столичният кмет Стефан Софиянски започна атаката на подстъпите за трети мандат, като сподели публично мечтите си. За целта използва откриването на кръглата маса за развитието на столицата, организирана от Световната банка и USAID. Но нека това не ви заблуждава - кметът не е човек, дето прави помен с чужда пита. Просто случка.Иначе и кметските мечти са простички - София да стане център на Балканския регион, средище на бизнес и туризъм, с ново летище и подходяща инфраструктура. По-възрастните от софиянци са чували тия приказки още преди IХ конгрес на БКП в средата на седемдесетте години, но на мечтите това им е хубавото - за тях няма давност.По-любопитен е начинът, по който г-н кметът смята да реализира мечтите си. Той също е простичък - през следващите две години неговата администрация ще търси милиард и половина долара чуждестранни инвестиции - и чудото ще стане.И понеже някои възторжени медии поздравиха кмета за способността му да мечтае, и в. БАНКЕРЪ пита: ама що са толкоз скромни метите на г-н Софиянски? Ако с милиард и половина долара София може да стане Балкански център, представяте ли си какво ще е, ако в инфрастуктурата (пък и в структурите) на столицата се изсипят 15 милиарда? Или 150 милиарда! Че кой и кога е поставил числови ограничения пред мечтите? Ами че тогава София става не европейски, ами направо световен център. Париж и Ню Йорк трици да ядат. Е, г-н Стефан Софиянски не е казал колко чуждестранни инвестиции е привлякла администрацията му за изминалите шест гониди от кметуването му. Май и милиард няма. Ама това са каръшки години. Преди третия мандат е времето на късмета. Мечтайте, кмете! И по-дръзновено. Като например как ще съберете в един столичен район панелната спалня Люлин с Интерпред, та да си имат еднакви доходи (идеята е на същата администрация и нея някои газети похвалиха). Или как ще препратите казиното на Принцес да плаща данъци в Надежда, зер кварталът е закъсал. А идеята била всеки район да се самофинансира. Господи, какво натискане ще падне за Факултето, съграждани? Лошото на розовия предизборен ПР е, че все ще намери кой да налее лъжица катран в меда. Както това сториха проучването на инициативата Местно самоуправление към същия тоя USAID и социологическата агенция Алфа Рисърч. Техните данни сочат, че 80 на сто от фирмите, работещи в София, смятат, че услугите на общината изобщо не си струват парите, които те плащат за тях, че улиците не инат нищо, а паркингите и уличното осветление са колкото да не е без хич. Гражданите са още по-недоволни - и от чистотата в кварталите си, и от дупките по асфалта на улиците, и от водоснабдяването и парното.Кофти нещо е демокрацията, господин кмете. Не оставят човека да си помечтае на глас предизборно. Даже да не е кой знае какъв максималист. Какво разбират разните социолози и граждани от милиард и половина долара инвестиции. Ми те такива пари даже не могат да си представят. Ама пишат ли, пишат. Аман.

Facebook logo
Бъдете с нас и във