Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

КАМЕНИЦА И ЗАГОРКА ОБНОВЯВАТ МЕНИДЖМЪНТА

Двата основни конкурента на пазара на бира у нас Загорка АД и Каменица АД обявиха промени в ръководния си състав. Йохан Де Смет ван Дам е новият генерален мениджър на пловдивската пивоварна. През последните пет години той е бил неин търговски директор. Досегашният мениджър Андреас Зеемюлер ще заеме същата позиция в компанията в Сърбия. Шефът на Загорка АД Димитър Алексиев пък от 1 октомври ще оглави Хайнекен Словенско. Той работи за компанията от десет години, като от 1996 г. е неин изпълнителен директор. Все още не е известно кой ще го наследи на тази длъжност.По данни на Асоциацията на пивоварите в България лидер по продажби на българския пазар през първата половина на 2005-а е Каменица АД - с продадени 855 хектолитра бира. Основен акционер в дружеството е белгийската компания Интербрю. Марките Каменица, Астика, Бургаско пиво и Плевенско пиво са осигурили на белгийците пазарен дял от 32 процента. Другият основен играч на нашия пазар е Загорка АД с реализирани 844 хектолитра пиво, които й осигуряват 30% пазарен дял. Както е известно, дружеството притежава марките Загорка, Ариана, Голд, Амстел и Столично пиво. От компанията посочват, че през юли са били на челна позиция по продажби и предвиждат до края на годината да реализират над 1.4 млн. хектолитра пиво. Старозагорското дружество е собственост на кипърската група Брюинвест, която през 1994 г. купи 80% от капитала му. Направените инвестиции в Загорка АД през последните десет години са близо 80 млн. лв., съобщиха от компанията.

Facebook logo
Бъдете с нас и във