Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

Кабинетът развърза кесията за туристическа реклама

Въпреки неспирните препирни и очевидното неразбирателство между вицепремиера  Валери Симеонов и министъра  на туризма Николина Ангелкова правителството за пореден път развърза кесията в полза на  туристическата началничка. Кабинетът взе решение да увеличи тавана на разходите за ведомството на Ангелкова и й  отпусна  допълнително да харчи до 4.77 млн. лв.  за комуникационна кампания.

Така бюджетът за реклама на Министерството на туризма хвръкна до рекордната за тази дейност сума от близо 18.5 млн. лева. От съобщението на правителствената пресслужба стана ясно, че увеличените средства за  разходи на туристическото ведомство за 2018-а  са за сметка на намаляването (на равни части) на полагащите му се такива за периода 2019-2021 година. По тъкъв начин щял да бъде запазен одобреният разходен таван на  бюджета на Министерството на туризма. За тази година той е малко над 19 млн. лева.

Комуникационната кампания е в бюджетна програма "Развитие на националната туристическа реклама и международно сътрудничество в областта на туризма", за която са били планирани първоначално 13.6 млн. лв., става ясно от публикувания програмен бюджет на ведомството. Това на практика означава, че именно за реклама ще бъдат изхарчени въпросните 18.5 млн. лева. Тук е моментът да припомним, че до отделянето на министерството като самостоятелна институция  страната ни харчеше за реклама средно 5 млн. лв. годишно.  

Допълнително отпуснатите пари през тази година ще се харчат  за комуникационен микс от телевизионна, външна, печатна, радио- и онлайн реклама, както и за  организиране на В2В събития, медийни срещи и пресконференции, с които да се стимулира изборът на България като туристическа дестинация, съобщиха от правителствената пресслужба. Аргументът за това решение бил положителните резултати за миналата година, когато министерството отчете, че чуждестранните туристи у нас са били близо 9 милиона. И декларира, че става въпрос за ръст  от 7.6% спрямо 2016 година. Увеличението на приходите според изнесената статистика пък беше  от 6.3 млрд. лв. през 2016-а  на близо 6.9 млрд. лв. през 2017 година.

Сега допълнително отпуснатите близо 5 млн. лв. били предназначени  за осъществяване на интегрираната комуникационна кампания на целеви пазари, става ясно от прессъобщението. В него обаче не е посочено за кои точно става дума.

Както в. "БАНКЕРЪ"  обаче писа още през април, туристическото ведомство вече избра изпълнители за провеждането на едногодишни рекламни кампании за  няколко държави.

Тогава съобщихме, че за рекламата на България в Германия  е подписан договор за 762 хил. лв. с  "Медиа планинг груп", която е част от комуникационната  Havas Group.

Създаденото за конкурса сдружение от фирми ДЗЗД "Ню Маккан"  беше избрано да провежда рекламната кампания на България във Великобритания. В обединението влизат "Маккан Ериксон София", с  управител Десислава Олованова, която е член на управителния съвет на Българската асоциация на комуникационните агенции и създадената през миналата година компания на Евелина Куртева "Ню икономик солушънс". Предвидените средства за представянето на страната ни на Острова са  901 хил. лева.

Рекламната кампания на България в Русия, Украйна, Молдова и Беларус пък ще се изпълнява от друго създадено за целта обединение "РУ - Комм". В него  влизат пи ар агенцията  "От-до консулт", която  e собственост на журналистката Мирослава Баджева и на бившия програмен директор на "Нова телевизия" Олга Лозанова. Техен съдружник  в структурата е  една от най-големите агенции за външна реклама - "Идея комм". В борда на директорите й  влизат Милен Попов, Асен Кръстев и Евгени Тодоров. Цената на  услугата, която те ще окажат на държавата, е 1.78 млн. лева.

Рекламната кампания на регионалните пазари в Гърция, Сърбия, Турция, Македония и Румъния беше възложена на  "Директ медия Крес", която ще свърши тази работа срещу 1.73 млн. лева. Компанията е част от групата Direct Media Group Bulgaria, собственост на Красимир Петков. За нея се знае, че е свързана с рекламия бос Красимир Гергов. Той беше президент на една от първите рекламни агенции - "Крес". През 2013-а Гергов придоби сръбското дружество Direct media, което дотогава бе собственост на лидера на сръбската Демократическа партия Драган Джилас.

Страната ни ще бъде представяна на централноевропейските пазари в Полша, Чехия, Словакия и Унгария срещу 1.74 млн. лв. от Агенция АПРА. Тя е собственост на Томислав Цолов и е част от групата APRA Porter Novelli.

Обществена поръчка имаше и за рекламна кампания в още седем държави - Дания, Швеция, Норвегия, Финландия, Холандия и Белгия, но засега не е ясно кой ще прави кампаниите там.

В Агенцията за обществените поръчки е регистрирано  намерението на Ангелкова да рекламира туристическа дестинация "България" по време на световното първенство по волейбол през септември, както и на автомобил на "София Кар Мотор спорт", който ще участва в  шест състезания през сезона на европейските GT4 серии.

Facebook logo
Бъдете с нас и във