Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Желязков търси съюзници за Пакета "Мобилност"

Росен Желязков с колегите си от Полша, Унгария, Литва и Латвия.

Министърът на транспорта Росен Желязков обсъди с колегите си от Полша, Унгария, Литва и Латвия съвместна стратегия на единомислещите държави членки по Пакета "Мобилност I". Срещата се проведе по време на вчерашното заседание на Съвета по транспорт на Европейския съюз в Люксембург.

„Трябва да бъде преосмислен цялостният подход по Пакета "Мобилност I". Наблюдаваме несъответствие между предвидените мерки в законодателните предложения и начертаните дългосрочни цели, в областта на транспорта. Приетите на първо четене текстове в Европейския парламент, както и тези от общия подход на Съвета, са напълно неприемлива основа за последващи институционални преговори. Съвместните усилия следва да бъдат насочени към постигане на балансирана и устойчива правна рамка, за европейския транспортен сектор“, заяви Росен Желязков пред транспортните министри.

Той подчерта, че ясната оценка на последствията на направените законодателни предложения, е крайъгълният камък не само за засилване развитието на Единния пазар, но и за осигуряване на подобрени условия на труд в сектора.

През следващата седмица Желязков ще покани на среща представители на превозвачите и новоизбраните български членове на Европейския парламент. Основната тема на разговорите ще бъде предстоящите действия и съвместните стъпки по пакета.

Следващият Европейски парламент, в зависимост от избраните докладчици по темите, може да гласува нова позиция и не е задължен да се съобрази с приетата в пленарна зала на първо четене позиция – т.е. пакетът „Мобилност“ може да започне отначало.

На 5 април след няколко отлагания и връщания в Комисията по транспорт  и два протеста на българските превозвачи в Брюксел и Страсбург, Европейският парламент одобри на първо четене промените в правилата за международните пътни превози, или т.нар. пакет „Мобилност 1“. Бяха отхвърлени над 1000 предложения за промени, предложени от българските евродепутати и от колегите им от Източна Европа.

Според одобрените текстове шофьорите трябва да почиват извън кабината на камиона, да се връщат на всеки четири седмици в държавата на регистрация, а размерът на командировъчните да бъде колкото се плаща в държавата на командироване.

По-голямата част от превозвачите са притеснени, че заради рестрикциите ще пострада малкият и среден бизнес у нас. 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във