Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Желязков поиска подкрепа за превозвачите от новия Европарламент

Оценката на въздействие е предпоставка Комисията по транспорт и туризъм на Европейския парламент да приеме съгласувано и справедливо решение по трите досиета от Пакета за мобилност I, тъй като преди това тази възможност беше пропусната. Това каза транспортният министър Росен Желязков на среща с председателя на транспортната комисия в Европейския парламент Карима Дели. 

Министърът говори от името на единомислещите държави членки - България, Полша, Унгария, Литва и Латвия. Според него първият критичен момент е изискването за редовно връщане на превозното средство, което означава, че водачът ще бъде задължен, против волята си, да прекарва допълнителни седмици в движение. Това ще увеличи празните курсове като по този начин ще се завишат нивата на вредните емисиите, което противоречи на всички европейски политики, в областта на опазване на околната среда и климата. Желязков бе категоричен, че връщането на превозното средство не подобрява социалните права на водача. Според министъра втората неприемлива рестриктивна мярка, за която Европа не е подготвена, е забраната за прекарване на седмичната почивка в кабината на превозното средство. Причината е, че ЕС не достигат около 400 000 безопасни и сигурни места за паркиране – това е заключението от проучване, публикувано от Европейската комисия.

Председателят на комисията Карима Дели препотвърди своето намерение да предложи в края на септември дата за гласуване за даване на мандат за провеждането на преговорите. 

На 4 април ЕП одобри и трите промени в пакета "Мобилност", на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи. Според докемунта превозвачите трябва да почиват извън кабината на камиона, който управляват. Те трябва да се връщат в България на всеки 4 седмици. Размерът на командировъчните в същото време трябва да бъде спрямо държавата, в която превозвачите се намират. България, Полша, Унгария, Литва и Латвия категорично се обявиха за преразглеждане на това решение. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във