Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ИЗБОРНОТО ТУКА ИМА, ТУКА НЯМА СТРУВАШЕ 7 МЛН. ЛЕВА

Въпреки че правителството похарчи цели 7 млн. лв. за насърчаване на избирателната активност, то така и не успя да накара повече от 52% от българите да отидат до урните. Прекалено скъп се оказа и опитът на управляващите да конкурират компаниите от хазартния бизнес, раздавайки награди от рода на леки автомобили, телефонни апарати и др. срещу упражняването на правото на глас и изпращане на кратко телефонно съобщение. Говорителят на правителството на НДСВ Димитър Цонев, който лично отговаряше за т. нар. избирателна томбола, съобщи, че инициативата е струвала по 5 лв. на глас. Тази стойност е пресметната, като предвидените за играта 4 млн. лв. се разделят на броя на участвалите в нея 700 281 избиратели. Данните на правителството показват, че 20% от гласувалите на парламентарния вот на 25 юни са се регистрирали за участие в томболата на кабинета. От кандидатствалите общо 700 281 избиратели 250 167 са използвали БТК, 204 638 - Глобул и 245 476 са подали заявката си чрез ИНТЕРНЕТ, поясни Цонев. Според някои юристи обаче, ако се спазва духът на Закона за хазарта, няма основания раздаването на награди на гласоподавателите от името на изпълнителната власт да се нарича лотария или лото. Но това определение бе използвано в хода на предизборната кампания от членовете на кабинета. Според закона, регулиращ организацията на хазартни игри у нас, за провеждането на томбола се изисква отпечатването на билети с различни серии и номера. За организирането на лото пък е необходимо играчите предварително да са заложили комбинация от цифри. В случая, както е известно, няма нито едно от двете условия.

Facebook logo
Бъдете с нас и във