Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ИЗБИРАТ ПРОЕКТА ЗА МАГИСТРАЛА СТРУМА

Българският проект за автомагистрала Струма е получил одобрението на националния експертен съвет по устройство на територията към министъра на регионалното развитие и благоустройството. Проектът е изготвен от екип под ръководството на инженер Койчо Бояджиев и ще се съревновава с този на италианската компания Спеа. Италианците спечелиха през есента на 1999 г. конкурса за проектант на автомагистралите Струма и Люлин. Тяхната разработка също е одобрена от ведомството на Костадин Паскалев. До края на септември ще е готова и оценката за въздействие на околната среда. След това двата проекта ще бъдат разгледани от Министерството на околната среда и водите и ще остане строителното министерство да реши кой от двата варианта ще бъде избран.При българския проект дължината на автомагистралата е между 130 и 140 км, а при италианския - 165 километра. И двете трасета минават през спорното Кресненско дефиле и до голяма степен дублират съществуващия път Е79 от София до Кулата. Приблизителната стойност на проекта на италианците обаче е близо два пъти по-голяма: 922 млн. евро срещу максимум 460 млн. евро при разработката на Койчо Бояджиев. Всъщност засега единственото ясно около автомагистрала Струма е наличието на проекти. Природозащитниците никак не са склонни да се съгласят с огромния строеж в Кресненското дефиле. Още повече въпросителни поставя липсващото финансиране. От изпълнителна агенция Пътища и строителното министерство заявиха, че ще продължат преговорите с Европейската инвестиционна банка и други международни финансови институции, както и опитите за осигуряване на средства от предприсъединителната програма ИСПА на Европейския съюз.

Facebook logo
Бъдете с нас и във