Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ИСКАТ ОТ ЗАГОРКА 100 ХИЛ. ЛЕВА ЗАРАДИ ОБИДНА РЕКЛАМА

Освен приходи известното телевизионно рекламно послание Какво му трябва на човек - нова кола, мила жена и една добра бира е на път да донесе и поне 100 000 лева разходи на Брюинвест C.A., гръцкия клон на холандския собственик на известната старозагорска марка Загорка. Същата компания произвежда и продава в страната и известната бира Амстел. Тайнствена жена от Пловдив е завела иск в местния районен съд за нарушени права, според Закона за защита на потребителя. Тя се позовала на чл. 34 от раздел III на закона, който урежда въпроса за непочтителната реклама. Пловдивчанката е недоволна от разделянето на клиентите на човеци и жени и е оценила обидата си от дискриминиращия текст на 100 хил. лева.
Справка в Градския съд показа, че адвокатът на истцата вече е внесъл необходимата за насрочване на съдебно дело сума, равна на четири процента от размера на иска. Органите на Темида обаче отказват повече информация по случая преди насрочване на дата за делото. От съда оповестиха неофициално, че това най-вероятно ще стане през септември.
Интерес предизвиква фактът, че тъжителката живее в град с традиции в производството на бира. На негова територия се намира фабриката на белгийската компания Интербрю. Същата групировка е най-големият конкурент на Брюинвест с производството и разпространението на Каменица и Стела Артоа. Същото дружество купи през 1995 г. мажоритарния пакет на Бургаско пиво.
От централата на Загорка заявиха за БАНКЕРЪ, че не желаят да правят никакъв коментар по случая.
Според юристи делото няма да започне толкова бързо, защото първо трябва да се смени местонахождението на съда, в който ще решава спорът. Според Търговския закон, всяко подобно дело се гледа в селището, където е регистрирано съденото дружество. Фирмената регистрация на Брюинвест е в Стара Загора.
Телевизионният клип на Загорка е дело на българското представителство на световноизвестната рекламна къща Хът Спот Томсън, която в България подобно на двете пивоварни дружества е създадена с гръцки капитали. Преди време агенцията е избрана за предпочитан рекламен партньор на Брюинвест в конкуренция с други осем. Неотдавна друго известно име в рекламния бранш Пи Би Ай-Маккан-Ериксън е спечелило правото да прави промоции на марките на холандския пивоварен гигант. От Хът Спот Томсън не са получавали никакви указания да променят рекламното послание или да спрат клипа. По договор той трябва да бъде сменен с друг през октомври. Автор на сегашния клип е режисьор от Гърция. Там са правени и снимките от сюжета с любителя-автомонтьор и жената, която му носи бира.

Facebook logo
Бъдете с нас и във