Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

И през зимата с летни гуми, но с дълбок протектор

Депутатите приеха на второ четене изменение в Закона за движение по пътищата, според което от 15 ноември до 1 март шофьорите ще са длъжни да карат със зимни гуми или с гуми, чийто протектор е равен или по-голям от 4 милиметра. Изискването досега беше протекторът да е 1.6 милиметра. Новият текст е компромис, така че шофьорите да могат да ползват и летните си гуми, стига да са спазили новите разпоредби. Общо 76 народни представители подкрепиха идеята на Цветомир Михов  от ГЕРБ, а трима се въздържаха.

Преди да се стигне до компромиса, парламентарната транспортна комисия предлагаше при сняг или лед да се кара с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с вериги. Това предложение обаче предизвика спор в редиците на депутатите от ГЕРБ. Според Делян Добрев няма задължения за зимни гуми в северните държави, дори няма и европейска директива, която да изисква това. Добрев посочи, че задължението да се кара със зимни гуми само натоварва българския данъкоплатец. Колегата му Красимир Велчев пък държеше да има фиксирана дата за зимни гуми от 1 декември до 1 март. Цветомир Михов предложи да се въведе изискване да се използват гуми с протектор, не по-малък от 4 милиметра.

Освен за гумите народните представители приеха и текст, според който участниците в автомобилни гонки ще ги грози лишаване от право да шофират за 12 месеца, глоба от 3 хил. лв. при първо прегрешение и съответно три години и 5 хил. лв. при рецидив. Утвърдени бяха и по-строги мерки към младите шофьори. На тях им се забранява да се движат по магистралата с повече от 120 км/час, а от 0 до 6 часа ще могат да управляват превозно средство само с придружител с над три години стаж. Освен това те ще трябва да сложат на видно място на предното или задното стъкло знак, че автомобилът се управлява от млад водач. Забранява се също движението в насрещното платно, както и в лентата за принудително спиране, без да има повреда или основателна причина.

Facebook logo
Бъдете с нас и във