Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ХЮЛЕТ-ПАКАРД ОБЯВИ НОВА ПАЗАРНА СТРАТЕГИЯ

Мениджърите от международния конгломерат изоставят илюзиите за бърза печалба от непрекъснато множащите се услуги в глобалната ИНТЕРНЕТ-мрежа и се отдават предимство на реалистичната преценка за това, от което наистина се нуждаят потребителите и бизнесът, твърдят последни проучвания на повечето агенции за пазарни анализи. Излизане от кризата и добро развитие на сектора предрече Питър Блекмор, вицепрезидент на отдела за корпоративните системи във водещата американска компютърна фирма Хюлет-Пакард. Компанията събра в португалската столица Лисабон повече от 2100 свои мениджъри, партньори, клиенти и представители на масмедиите на своята годишна конференция, озаглавена Софтуерна Вселена. Основната цел на форума бе да се очертаят бъдещето на технологичния сектор и мястото на производителите в него. Естествено акцентът бе върху позициите на Ейч Пи, както галено наричат компанията американците.Хюлет-Пакард трябва да се адаптира към новите пазарни реалности, което означава едновременно да се съобрази с намалелите IT-бюджети и с постоянно увеличаващите се бизнесизисквания на клиентите си - заяви вицепрезидентът Блекмор. Според проучванията на водещите анализатори на пазара, фирмените бюджети, предвидени за технологична инфраструктура, са намалели значително и тази тенденция ще се запази. Нещо повече - кризата в технологичния бранш принуди повечето компании за ИНТЕРНЕТ-услуги да се откажат от големи инвестиции в скъпи системи за управление на своя бизнес. Последвалото неколкократно поевтиняване на акциите в телекомуникационния сектор пък удари операторите на мобилни и фиксирани мрежи. Изводът е еднозначен: производителите на IT-оборудване едва ли някога отново ще могат да продават толкова скъпо и в същите количества, както преди.Затова стратегията на Ейч Пи предвижда да осигурим на своите бизнеспартньори максимална възвръщаемост от тяхната технологична инфраструктура - обясни Блекмор. Компанията трябва да се адаптира към начина на правене на бизнес на клиентите си и да им предложи продукт, който удовлетворява най-точно техните конкретни потребности. Очакванията са този начин на работа да увеличи значително ефективността при използването на продуктите. Според експертите на Ейч Пи, клиентите често извличат едва 25-30% от възможностите на закупените системи за фирмено управление. Освен това предлаганите от Хюлет-Пакард нови продукти са създадени така, че да се надграждат към съществуващата вече инфраструктура на клиента. Компанията планира да увеличи дела на продавания самостоятелно софтуер. За миналата година той формира 40% от общите приходи от продажби на програми, които възлизат на 5 млрд. щ. долара. Освен с Уиндоус, предлаганите от компанията продукти са пригодени да работят и с другите операционни системи, включително и Линукс и UNIX.Целта на Хюлет-Пакард е да затвърди лидерската си позиция в продажбите на софтуер за фирмено управление, особено в сферата на телекомуникациите, финансовите и ИНТЕРНЕТ-услугите. Към момента компанията поддържа инфраструктурата на повече от 100 водещи в света стокови и фондови борси. С нейни продукти се управляват над 95% от финансовите транзакции в света, включително и две от всеки три разплащания с кредитни карти и три от всеки четири електронни транзакции. С Ейч Пи работят и 80% от билинг-системите на всички мобилни оператори в Европа и Азия. Неотдавна фирмата изгради система за брутен сетълмент в реално време за централната банка на Македония. Проектът беше завършен само за девет месеца, и то от екип от български специалисти, работещи за компанията. Това не е случайно - една от добре развитите дейности в Хюлет-Пакард България е консултирането и изнасянето на ноу-хау в рамките на корпорацията.

Facebook logo
Бъдете с нас и във