Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Групата на противниците на Пакета за мобилност расте

Транспортният министър Росен Желязков се срещна с министрите на транспорта на Полша, Унгария, Литва и Латвия в Европейския парламент, за да обсъдят позициите си по Пакета за мобилност I. Представителят на Румъния заяви, че страната му категорично ще се присъедини към групата на единомислещите и ще участва активно в преговорите по пакета. 

На 4 април ЕП одобри и трите промени в пакета "Мобилност", на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи. Според докемунта превозвачите трябва да почиват извън кабината на камиона, който управляват. Те трябва да се връщат в България на всеки 4 седмици. Размерът на командировъчните в същото време трябва да бъде спрямо държавата, в която превозвачите се намират. България, Полша, Унгария, Литва и Латвия категорично се обявиха за преразглеждане на това решение. 

Министрите днес се обединиха около позицията, че до момента по Пакета за мобилност I се действаше прибързано, без силни аргументи и анализи. Това налага започването на нов диалог, в който трябва да вземат активно участие всички членове на ЕП от единомислещите държави, независимо от коя политическа група принадлежат. Надеждата им е, новите евродепутати да се опитат да решат проблема.

Според Желязков приетите до момента текстове по Пакета за мобилност I се отклоняват съществено от първоначалните си цели, а подходът е променен значително и елементите, които са добавени ще окажат въздействие върху функционирането на автомобилния транспорт и конкурентоспособността. Така определени държави ще се облагодетелстват за сметка на други.

Желязков разговаря с координатора по Пакета за мобилност I и член на Renew Europe Group на ЕП Хосе Рамон Бауса-Диас. Министърът изтъкна опасенията на единомислещите държави, че така формулирани текстовете ще доведат до допълнителни часове управление и натрупване на умора у водачите, което е реална предпоставка за тежки инциденти. Той припомни, че задължителното връщане на превозните средства  до страните по установяване, ще увеличи ненужно трафика, вредните емисии и амортизирането на пътната инфраструктура. “Според проучване, публикувано от Европейската комисия, в ЕС липсват 400 000 безопасни и сигурни места за паркиране и почивка на водачите. Трябва да отпадне забраната за ползването на седмичната почивка в кабината, докато не бъдат изградени тези места", категоричен бе българският транспортен министър.

 

 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във