Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ГНЕВЪТ НА КЗК ЗА ЗЕЛЕНАТА КАРТА УТИХВА

Най-вероятно Комисията за защита на конкуренцията ще прекрати проверката за неправомерността на единните минимални цени при предлагането на застраховката Зелена карта и компаниите, членуващи в бюрото, ще се разминат без санкции. Преди малко повече от месец ведомството на Николай Павлов се самосезира по публикации в медиите и започна проверка защо девет компании са договорили минималните тарифи, по които продават застраховката Зелена карта, както и защо услугата поскъпна след отпадането на монопола на Булстрад.В края на миналата седмица шефът на КЗК Николай Павлов се срещна с председателя на Националното бюро Зелена карта Атанас Табов и с други застрахователи. Срещата се състоя на неутрална територия в Агенцията за застрахователен надзор и целта й беше да се изяснят позициите. По време на разговорите застрахователите са представили на експертите от КЗК общо становище на националното бюро, което съдържа принципните аргументи за повишаването на цените на услугата след отпадането на монопола. КЗК обаче е поискала и икономическа обосновка на новите тарифи поотделно от всяка една компания, която предлага услугата. Срокът за предаването на документите от дружествата изтича в началото на следващата седмица. Въпреки всичко в застрахователните среди циркулира успокоителната мисъл, че това изискване е само формално и на практика в КЗК е взето решение проверката да се прекрати като неоснователна. Глоба от 300 000 лв. грозеше всяка една от компаниите, които предоставят услугата, ако бе доказано, че те нарушават Закона за защита на конкуренцията.В общото становище на Националното бюро, което е предоставено на КЗК, пише, че като се предлага единна минимална тарифа, не става дума за съгласуване на цените на базата на споразумение между застрахователите, а за контрол върху дейността на участниците в предлагането на застраховката Зелена карта. Според застрахователите, минималната тарифа на услугата е възприета по аналогия на минималните застрахователни суми на задължителните застраховки, като например Гражданска отговорност и Гражданска отговорност на превозвача. Според представители на организацията, подобно ценообразуване има в Турция и Полша. Друг мотив на бюрото да приложи задължителни минимални цени е необходимостта да се натрупа гаранционен фонд. Той е необходим, защото при финансови проблеми на някоя от компаниите, членуващи в бюрото, щетите по застраховката Зелена карта се изплащат солидарно от останалите членове на организацията, обясняват застрахователи. Когато беше създадено преди три месеца, Бюрото Зелена карта пое задължението да защитава интересите на членовете си пред Съвета на бюрата и да сключва двустранни споразумения с подобните чуждестранни структури, както и да управлява издаването на международния сертификат. В Бюрото членуват 9 компании. Те са Булстрад, ДЗИ, Алианц, Юпитер, Бул Инс, Хановер Кооп, Евроинс, Орел и Витоша.

Facebook logo
Бъдете с нас и във