Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ГЕРМАНЦИ ДЕБАРКИРАТ НА ПЛОЩАДКИТЕ НА ЧАВДАР

Министерството на икономиката бави почти месец одобряването на новата оценка на автобусния завод в Ботевград Чавдар ЕАД, който се намира в процедура по ликвидация. Ведомството на Петър Жотев поиска нови подробности по незавършеното производство на дружеството. По този начин обаче агонията на предприятието се удължава. Ликвидаторът на Чавдар ЕАД Николай Николов очаква утвърждаването на оценката с надежда, защото вече няма пари за издръжката на малобройния персонал. Търпение губят и кандидатите за обособените части от дружеството.
Напоследък наблюдаваме засилен интерес към покупката както на основните мощности, така и на Завода за автомобилни шасита (ЗАШ), съобщи за в.БАНКЕРЪ Николов. Освен бизнесмена от Саудитска Арабия Абдула Салех Мохамед Ал-хауаз вече има и нови кандидати, които смятат да развиват автобусното производство. Става въпрос за две западноевропейски фирми, едната от които германска, допълни ликвидаторът, но не пожела да каже имената им.
Друга германска компания пък се интересува от завода за шасита, но възнамерява, след като го закупи да произвежда там кабели. Същият инвеститор, според ликвидатора Николов, проучва възможностите за бизнес и в други български градове, но Ботевград предлагал най-добри условия за тази цел, тъй като се намира близо до София. Проучвания напоследък прави и компания от Италия, която има намерение да изнесе в Ботевград цяло производство от свой завод.
Оптимистичният вариант според Николай Николов е оценката на активите на Чавдар ЕАД да бъде готова до седмица, а меморандумите за продажбата на обособените части - до края на май. След това да се насрочат и поредните търгове. При такъв график новите инвеститори могат да влязат в цеховете на предприятието през юли.
Аукционите, които се проведоха през ноември-декември 2000 г., се провалиха напълно. Продадоха се само няколко автобуса и камиона. За основната площадка нямаше нито един кандидат. Дори саудитската компания, сочена като сигурен участник в процедурата, се отказа в последния момент. Обявената причина беше, че нейните служители не смогнали с предложението си до крайния срок. За ЗАШ през ноември кандидатства единствено местната фирма Ей-Джи-Ем ООД, но до сделка с нея така и не се стигна.
Надеждите на ликвидатора Николов са с приходите от продажбата на обособените части да се покрият задълженията на Чавдар ЕАД, които са на стойност 18 млн. лева. В същото време заводът има да взема близо 5 млн. щ. долара (с лихвите) от Бургаската община за неплатена доставка на автобуси. Двете страни очакват окръжният съд в Бургас да се произнесе по неколкогодишния съдебен спор до края на май.

Facebook logo
Бъдете с нас и във