Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Гара "Подуяне" ще стане част от националното ни културно-историческо наследство

Гарата вече е част от градската среда и от обект извън София, вече е в "сърцето" на столицата, отбеляза министър Желязков (вторият от ляво на дясно).

След 15 месеца втората по големина жп гара в София - "Подуяне", ще изглежда съвсем различно. Това стана ясно днес, след като беше дадено началото на реконструкцията на гаровия комплекс, който е изграден по проект на арх. Панайот Калчев и е изграден през 1930 година.
Обновлението се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие, чрез Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" и ще струва 2.3 млн. лева. Изпълнител на реконструкцията на гаров комплекс Подуяне е "Инфраструктурно строителство" АД, а стойността на договора възлиза на 2 903 166.23 лв. без ДДС. За да се запази автентичният вид на втората по големина жп гара в София - Подуяне, е предвидено зданието и вграденият в чакалнята павилион да бъдат реставрирани.

Целта е по този начин да се запази автентичния облик на гара "Подуяне" и тя да се превърне от обект с местно значение в обект на националното ни културно-историческо наследство, отбеляза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков.

На гарата са правени само частични ремонти, за да се поддържа дейността й, но не й генерален, какъвто се предвижда - от покрива до детайлите, през инсталациите, коментира министърът. Обхватът на проекта включва пълно обновяване на приемните здания, нови енергоефективни, високотехнологични модерни инсталации - електрическа, отоплителна, вентилационна..., както и проектиране и изпълнение на конструктивно укрепване и саниране.

Желязков напомни, че гарата вече е част от градската среда и от обект извън София, вече е в "сърцето" на столицата.

По данни на Националната компания "Железопътна инфраструктура" тази година се предвижда модернизацията на 14 гарови комплекса, шест спирки и с национално финансиране на 25 гари.
Ремонтът на гарите "Казичене" и "Искър" ще се извършва успоредно на този на "Подуяне". Трите гарови комплекси са част от жп линията София - Пловдив, която е най-натоварената в страната.

Facebook logo
Бъдете с нас и във