Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Facebook прави нов опит да пробие в Китай

Facebook отново ще се опита да пробие в Китай след години на изолация от втората най-голяма икономика в света. 

Технологичният гигант обяви плановете си да създаде "нов иновационен хъб, който да подкрепя разработчиците от Китай, наред с иноваторите и стартиращи предприятия". Хъбът ще бъде подобен на тези, които компанията наскоро откри в редица страни по света, включително във Франция, Бразилия, Индия и Южна Корея. 

Facebook и другите големи социални платформи от години са забранени в Китай, благодарение на тамошните стриктни закони за цензура. Освен Facebook, в страната не са позволени социалните мрежи като Snapchat, Pinterest, Twitter и Instagram.

Затова очакванията са Facebook да се сблъска със затруднения при отварянето на иновационния хъб. Обявлението на китайския филиал на Facebook вече бе заличено от сайта на китайската агенция, която отговаря за регистрацията на нови компании. Според архивирана версия на обявлението технологичният гигант е регистрирал свое дъщерно дружество с капитал на стойност 30 млн. долара. И единствен собственик на акциите - друго дъщерно дружество, регистрирано в Хонг Конг.

Експертите коментират, че начинанието на Facebook да пробие на китайския пазар в следващите години ще бъде особено трудно. Основателят Марк Зукърбърг неведнъж е опитвал да изгради връзка с китайската страна чрез множество посещения и срещи с лидери, включително и с президента Си Дзинпин.

През миналата седмица самият Зукърбърг призна, че нещата са се забавили доста. "Далеч сме от това да правим каквото и да е в Китай", обясни собственикът на социалната мрежа. 

През последните години Поднебесната империя се превърна във важен иновационен център за технологични гиганти като Apple и Google, които инвестираха сериозни средства за изследвания и развитие в страната. Facebook на свой ред също се опита да се завърне на китайския пазар, като през миналата година тихомълком пусна приложение за споделяне на снимки и видео, но без да го обвързва с името си или със своята търговска марка. 

Новият иновационен хъб може и да помогне на Facebook да разшири присъствието си в Китай, но засега няма никаква индикация, че социалната мрежа ще бъде достъпна за хората от държавата с най-много население в света. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във