Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ЕЛЕКТРОННОТО ПРАВИТЕЛСТВО НЕ Е ПРОДАЖБА НА КУТИЙКИ ИЛИ ХАРТИЙКИ

Пламен Матеев, управител на ЦАПК Прогрес, пред в. БАНКЕРЪГ-н Матеев, отбелязахте 22-години от създаването на фирмата, бихте ли направили една ретроспекция на постигнато за този, струва ми се, сериозен период от време?- Започнахме много амбициозно - с една изключителна за 1982 г. инвестиция от 2 млн. долара, осигурени изцяло по проект на ООН и с мисълта, че в крайна сметка ще се роди организация, която ще се занимава с разработване, внедряване и адаптиране на съвременни информационни технологии в индустриалния сектор на България. Това, което се случи за 22 години, си беше нещо като съзряване. Защото колкото и да са големи инвестициите и желанията, в крайна сметка действителността се променя и ние всички трябва да се равняваме с нея. Наред с големите надежди и силната инвестиция ни се наложи да се справим с доста резки промени, да се ориентираме към пазарен принцип, който за щастие не беше далеч от проектния принцип, и да докажем, че можем да оцелеем. Накъде гледате оттук нататък?- Само в една точка - създаване и утвърждаване на българския дух като водещ за развитието на информационните технологии на Балканите. Надяваме се да получим помощ както от колегите от други фирми, така и от партньорите, с които работим.ЦАПК Прогрес бе сред основните участници в създаването на електронното правителство на Балканите. Ще продължите ли с популяризирането му?Електронното правителство е много сериозна тема. Аз лично смятам, че решаването на тази сложна задача зависи не от една, а от много фирми и от цялото общество. Това не е продаване на кутийки или хартийки, а предоставяне на цялостна услуга. От желанието на конкретен потребител до получаване на поисканото. Аз апелирам да се използва това, което е направено досега, а не да се измества, зачерква или разгражда. Всеки е силен някъде, всеки нещо е направил, сега е моментът да го обединим и да го използваме. Сътрудничите си с едни от най-големите световни компании за хардуер и софтуер. Успявате ли да издържите на темпото й?При нас представянето се оценява. Ако не се представим добре, си е за наша сметка. Но оценките ни са добри, показва го и дългогодишното ни сътрудничество с Дел и Майкрософт.Кои са най-големите ви клиенти в България? Мисля, че за толкова време като че ли не останаха такива, които да не са ни клиенти. Във всички сектори имаме представяне, някъде по-удачно, другаде несъвсем. Сериозни са успехите ни например в цялата държавна администрация. От услугите ни се възползват и глобални производители като Нестле(Nestle), Хъниуел (Honeywell), Проктър и Гембъл (ProcterGamble). Впрочем трябва да си призная, че първата инсталация на компютър Дел в страната бе в ПрайсуотърхаусКупърс (PriceWaterhouseСoopers). Известни ли са вече финансовите ви резултати за 2003 година?Общо взето, сме сред фирмите, които реализират оборот между 10 и 15 млн. щ. долара. Тези цифри се отнасят само за нас. Ако съберем и оборотите на тринадесетте други фирми, с които си партнираме, вероятно ще се движим между 25 и 30 млн. щ. долара. Това е общият обем на всички, които работим за каузата на Дел и Майкрософт.Разговора води: Стефан Савов Центърът за автоматично конструиране и проектиране (ЦАПК) Прогрес е създаден от българското правителство през 1982 г. като изпълнител на проекти за модерни информационни системи по Програмата за развитие на ООН. От 1991 г. фирмата е официален партньор на компаниите Дел (Dell), Оракъл (Oracle), Майкрософт (Microsoft) и Аутодеск (Autodesk). В ЦАПК Прогрес работят на щат 60 специалисти с висше и средно образование.

Facebook logo
Бъдете с нас и във