Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

Екстри, екстри и ...екстри

Автоматични фарове, темпомат, отопление на седалките, регулиране на волана и т.н. - все фабрични глезотии, които всеки нормален човек иска да има, когато си купува кола. Принципът е прост - колкото повече екстри има возилото, толкова по-добре. А и производителите не се свенят да обогатят избора на клиентите, тъй като това в крайна сметка се отразява в цената. 

Оказва се обаче, че в един автомобил може да има и такива глезотии, които трудно побира човешкият мозък. И спокойно може да наречем част от тях откровено идиотски.

Таваните на някои модели Rolls Royce например се правят от толкова мека кожа, че условието е тя да бъде направена от баварски говеда, отгледани на места, където няма остри елементи. При това съвсем не на шега може да се ползва кожата само на биковете. От автомобилната компания не искали крави - защото, когато раждали телета, получавали стрии, които влошавали качеството на интериора. 

За близо 13 хил. долара от Rolls Royce могат да пробият дупки в кожата и там да инсталират миниатюрни лампички, така че таванът да изглежда досущ като нощното небе. Абсурдното в случая е, че ако собствениците изберат тази опция, трябва да се откажат от панорамния покрив, който пък би им позволил да виждат истинското нощно небе. Но пък могат да се радват на реални съзвездия, създавани от компанията производител след подробни консултации с планетариум. 

От Rolls Royce обаче само могат да дишат праха на руския бутиков всъдеход Dartz Prombron L4P, който струва около 1 млн. долара. Сред невероятните глезотии в салона на суперколата се откроява кожата, с която са облечени креслата. Тя е направена от половите органи на кит - изключително скъп и дефицитен материал. Същата кожа се използва и за оформлението на детайлите в интериора на яхтата на милиардера Аристотел Онасис.

От Mercedes също попресолиха манджата с кристалите Swarovski в предните светлини на S-клас Coupe. Едва ли е добра идея подобна кола да се оставя на неохраняем паркинг. Автопроизводителят от Щутгарт се записа и с още една безумна екстра за  моделите си от S-класa - отопляеми подлакътници. Отопляеми седалки - да, реотани във волана - иди - дойди, но чак пък и подлакътниците... 

Във Ferrari несъмнено могат да се похвалят с ненадминати състезателни традиции и правят наистина бързи цивилни коли. Бутоните за включване на мигачите, монтирани на волана, обаче някак не стоят на място. Все пак "червеното конче" може да е спортен автомобил, но не е състезателен болид.  

Върхът на сладоледа в това отношение са японците от Honda, които в своя Civiс от осмо поколение (2006-2011) сложиха комбинацията от бутон за стартиране и ключ за "палене“. Първо трябва да завъртите ключа от едната страна на волана, а после да натиснете и бутона от другата. Ако това е опростено боравене с автомобила - здраве му кажи.

Баварците от BMW може да произвеждат страхотни коли, но и те имат своите моменти на слабост. Високотехнологичният модел i3 може да е малък като габарити, но гордо разполага с четири врати. Проблемът е, че задните се отварят само заедно с предните... 

Издънки са ставали и по-назад в годините. Като например опита през 60-те години на миналия век да се сложи грамофон в арматурното табло. Какви ли чудеса от храброст са правели производителите, за да стабилизират шасито и иглата на грамофоните всеки сам може да гадае. 

През 50-те години пък Chrysler издига женската еманципация до нови висоти, предлагайки в модела си Dodge LaFemme дамска чанта и гримове. Така поставя началото на трайна тенденция, която днес се нарича автомобилна лайфстайл мода. За съжаление това изобщо не помага на модела, който си остава един от най-слабо продаваните в историята на марката.

В наши дни например от Bentley предлагат като екстра часовник Breitling, монтиран на таблото на модела Bentayga. Сигурно за да разграничат клиентите си милиардери от простите милионери, от компанията са сложили на безспорно качествения часовник цена от 170 хил. долара. Проблемът е там, че годишно от тези тик - так се предлагали само четири броя, защото само един служител на Breitling можел да ги прави, а за направата на една бройка отивали три месеца.

Далеч по-скромни са от Aston Martin. Те дават възможност ключът за колата ви да ви казва колко е часът срещу някакви си 29 500 долара. Техният Transponder на практика е по-добре изглеждащ iWatch, който отключва автомобила, но не може да праща текстови съобщения.

Четете още

Банкеръ Weekly

Синдикиран заем от 146 млн. евро за Домусчиев

С тях "Хювефарма" закупува активи на конкурента си - гиганта Zoetis. Още »
Банкеръ Weekly

Бащата на Лукарски смуче от столичния транспорт

Бащата на икономическия министър и лидер на СДС Божидар Лукарски - Цецо Лукарски, печели апетитни договори от общинските фирми "Столичен автотранспорт" и "Център за... Още »
Банкеръ Weekly

Смазващи критики от Брюксел за Борисов

Но най-неприятното е, че България, видите ли била изпълнила само една от петте препоръки за реформи, които ни даде преди година ЕК. Още »
Facebook logo
Бъдете с нас и във