Банкеръ Daily

Управление и бизнес

ЕК разяснява правата на гражданите при пътуване

Мащабна международна кампания под наслов "Имаш право" се провежда в Европа. Инициативата e на Европейската комисия и целта е да информира потребителите за правата, които Европейският съюз им гарантира, както и за най-често срещаните нелоялни практики и как да реагират гражданите при такива ситуации. В информационната кампания се разглеждат въпроси като прозрачността на банките, подвеждащите реклами, коректността на договорите, безопасността на продуктите, пакетните пътувания, правото на връщане на продукт, на ремонт или на замяна на артикула.

Изследване на Technopolis Group от 2019 г. показа, че голяма част от българските потребители не са запознати с правата си, а разликата в информираността в малките и големите градове е двойна. Международната кампания на ЕК има за цел да промени това чрез серия дигитални и офлайн активности и със създаването на специализиран уебсайт по темата.

В България инициативата е с фокус върху пакетните туристически пътувания и свързаните пътнически услуги. Според скорошни данни на НСИ броят на българите, пътуващи в чужбина продължава да бележи ръст и тази година като само през месец май 2019 г. пътуващите зад граница са били с 4.6% повече спрямо същия период миналата година. Нарастващият брой на пътуванията зад граница прави необходимостта от информираност сред потребителите все по-голяма.

"Нивото на осведоменост на българските потребители за основните им права като европейски граждани, все още е доста нискo. Кампанията "Имаш право" е част именно от усилията за предоставяне на повече информация на потребителите, за да пазаруват по-уверено в целия Европейски съюз. Разбира се, важно е не само да познават правата си, но и да знаят как да ги прилагат, за да се предпазят от нелоялни търговски практики. Това е още по-важно през летния сезон, когато потребителите трябва да са много внимателни за проблеми, относно пакетни пътувания и свързани пътнически услуги", подчерта изпълнителният директор на асоциация "Активни потребители" Богомил Николов. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във