Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ДЗИ - ЗАДАЧА СЪС СЕДЕМ НЕИЗВЕСТНИ

Седем, а не двама (Юреко и консорциумът между работническо-мениджърското дружество ДЗИ 2000 и холандския холдинг Ти Би АЙ), както лекомислено обяви масовата преса, са потенциалните купувачи на ДЗИ, след като Дженерали се отказа от наддаването. Така ще бъде - поне до 15 януари, когато изтича срокът за подаването на офертите. Информационни меморандуми за раздържавяването на ДЗИ купиха десет компании. Само три от тях - Юреко, Дженерали и консорциумът, подадоха и писма за намерение. Но от гледна точка на последните промени в процедурата това вече не означава, че само те ще се включат в наддаването за държавния застраховател. Писмата за намерения дават достъп единствено за влизане на кандидат-купувачите в специално откритите за извършване на собствен дю-дилиджънс на ДЗИ. Очевидно процесът ще бъде гъвкав - таки седмица един от кандидат-купувачите, който не е подал писмо за намерение, официално се е обърнал към Агенцията за приватизация с молба все пак да бъде допуснат до информационната зала. От приватизационното ведомство отказаха да потвърдят тази информация и да обявят името на кандидата.


Италианската Дженерали и немската Ве Ве официално са обявили пред АП, че се отказват от по-нататъшно участие в приватизационната процедура. От сметките отпадна и закупилата информационен меморандум българска компания БУЛСТРАД, тъй като нейният основен акционер - Ти Би Ай, реши да участва в наддаването заедно с работническо-мениджърското дружество на ДЗИ. Специалистите изключват възможността БУЛСТРАД и Ти Би Ай да се конкурират в наддаването. Така в приватизационната процедура остават седем кандидати.


Освен Юреко и консорциума между РМД-то и Ти Би Ай в списъка на потенциалните кандидати все още фигурират френският застраховател Си Ен Пи и холандският Национале Нидерланд Ен Ве, на турските инвеститори - Румели Сигорта и Демир Сигорта, и накрая - на никому неизвестната българска фирма Ре инженеринг. Тя е регистрирана на 11 септември тази година, а седалището й е в София. Това означава, че е създадена с цел участие в приватизацията на ДЗИ. Интерес обаче представлява предметът й на дейност - производство и ремонт на локомотиви и строителни машини. В управителния орган на инженеринговата фирма са посочени Анелия Димитрова Апостолова, Венцислав Рангелов Янев, чехът Едуард Крал, италианският гражданин Марио Ачарди, Никола Иванов Тодоров и Чарлз Петров, за който е посочено, че има американско гражданство.


Нито Си Ен Пи, нито Национале Нидерланд Ен Ве са случайни имена в застраховането. Турските кандидати също не са за подценяване, въпреки че финансовата система там се люлее със 7-а степен по скалата на Рихтер, а Международният валутен фонд се чуди как по-елегантно да запълни бюджетните дупки. Твърди се обаче, че при неофициалните срещи на мениджъри на Румели Сигорта с представители на финансовото и икономическото министерство турските инвеститори са заявили, че са заделили 1 млрд. щ. долара за инвестиционните си планове у нас. Дано обаче не се окаже, че са като тези на Джейлан холдинг.


Според запознати Демир Сигорта са щедри инвеститори. Така че най-много неизвестни крие поведението на Ре инженеринг.


Крайният срок за подаване на оферти за ДЗИ изтича на 15 януари 2001 година. А чии интереси и лобита ще надделеят дотогава е трудно да се прогнозира.

Facebook logo
Бъдете с нас и във