Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Два варианта ще има за плащането на тол таксите за камионите

Над 11 млн.лв. за разработване на платформата TоllPass са инвестирали досега от  "Интелигентни трафик системи", а пълният размер на инвестицията до края на годината ще е над 15 млн. лв. Това каза специално за banker.bg Станислава Арнаудова, изпълнителен директор на компанията. Платформата TоllPass бе представена днес на летище Лесново близо до София.

"Интелигентни трафик системи" са официален партньор на Агенция „Пътна инфраструктура“ за  обслужването на тол системата за тежкотоварните автомобили.

Предвижат се два варианта за плащане на тол таксите за камиони над 3,5 тона и автобуси, а при определянето на цената за километър ще се взимат предвид различни параметри. Това обясни Иван Георгиев, търговски директор на компанията.  

Българската тол система е най-съвременната в цяла Европа, представлява GPS технология от т.нар. free flow тип. Тя работи с бордово устройство, няма тол станции, бариери, каси за плащане. Всичко става автоматично и не е необходимо хората да спират, за да плащат.

Той обясни, че цената на километър за камионите и автобусите ще се определя на база на брутното тегло на автомобила, броя на осите, емисионния клас и класът на пътя, по който ще се движи превозното средство.

Отчитането се предвижда да става по два начина. „Едното отчитане ще става ръчно – на база на маршрутна карта. Водачът спира до мястото за продажба, избира си начална и крайна точка и предплаща услугата“, обясни Иван Георгиев.

Другият начин е автоматичното отчитане. При него в камиона се монтира бордово устройство, което е GPS базирано. То предава в реално време данни към централната система. Това устройство е подходящо за регулярно или ежедневни пътувания. Ще се предоставя на водачите срещу депозит, който ще се връща при връщане на устройството. Ще има обаче такса за обслужване. Според неофициална информация става дума за около 3 евро на месец. Освен това според договора от TollPass ще получават и 7% от цената на тол таксата, както и при винетките.

„Другият възможен начин за заплащане е чрез GPS тракер, но той трябва да бъде сертифициран“, каза Георгиев. 

За първи път бяха показани и бордовите устройства, които ще бъдат монтирани в превозните средства и ще отчитат изминатите километри и маршрут. Те дават информация в реално време, както към централната система, така и към съответния превозвач, в чийто камион е монтирана системата.

От “Интелигентни Трафик Систем” увериха, че компанията ще работи активно не само с АПИ и компетентните органи, но и с всеки превозвач, за да може системата да заработи гладко още от първия ден. От фирмата поясниха, че всички срокове и цени се определят от АПИ и компанията няма отношение към тях, а единствено към технологията и поддръжката на системите.

От компанията обаче отчетоха, че при закупуването на маршрутна карта има някои минуси. Така например, ако се закупи такава за даден маршрут, той не може да се променя, дори да имакатастрофа или разрушен пътен участък, пътят да е блокиран или друго подобно обстоятелство. Маршрутната карта ще важи и за определено време. Все още не е ясно при нарушение какви ще са глобите. Това зависи изцяло от АПИ.  

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във