Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Държавната "Автомагистрали" започва строителството на "Хемус"

Строителството на новия участък от автомагистрала "Хемус" започва през следващата седмица. Това стана ясно от изказване на зам.-министъра на регионалното развитие Николай Нанков в Плевен. 

Както "Банкеръ" вече писа, дейностите бяха поверени на държавното дружество "Автомагистрали". По сметка в БНБ бяха преведени от правителството 1.3 млрд. лева. Средствата ще послужат за изграждане на 134 километра трасе. Те ще се сторят поетапно, като първоначално ще се гради 56 километра отсечка.   

Отсечката е разделена на шест участъка, два от които – с обща дължина почти 44 км, преминават и през територията на област Плевен.

"През 2021 г. АМ "Хемус" трябва да достига до пътя Ловеч – Плевен. Има изготвено предпроектно проучване за околовръстен път на града. До 40 дни ще изготвим задание и ще възложим две процедури – изработване на подробен устройствен план - парцеларен план и на разширен идеен проект, за да изберем вариант за трасе. Той трябва да е готов в края на 2021 г., за да избегнем бъдеща тапа от над 2000 тежкотоварни автомобила в центъра на града", уточнява Николай Нанков. Отсечката в района на "Боаза" ще бъде пусната през октомври, прогнозира още зам.-министърът.

Остава неизяснен въпросът дали държавното дружество има необходимия ресурс за изграждането на "Хемус". По последна информация "Автомагистрали" ЕАД разполага с 25 камиона и 20 тежки машини, 9 пътнически автомобила, 58 лекотоварни, а тези до 3.5 тона са 17 броя. Дружеството има и 107 специализирани возила. Следва да бъде обяснено дали "Автомагистрали" ще пренасочи част от дейностите на подизпълнители.

Тъй или иначе, "Автомагистрали" са подписали тригодишни рамкови споразумения с "ПСТ груп", "Пътища и мостове", "Галчев инженеринг", "Инжстройинженеринг" "Геострой", "ГБС-Инфраструктурно строителство", "Грома холд" (предишно име "Агромах") и "Инфрастроежи". С всяка от тези фирми през ноември са подписани три типа договори - рамков контракт "за изпълнение на различни видове дейности", договор за наем на техника и договор за доставка на строителни материали. Те са до 2021 г., когато се очаква да завърши този етап на дострояването на магистралата.

Общата дължина на "Хемус" от София до Варна е около 420 километра. Изградени са отсечките София и Ябланица и от Белокопитово до Варна, които са общо близо 170 километра. В момента се строят още близо 26 км - 9.3 км между Ябланица и Боаза и 16.32 км от "Буховци" до "Белокопитово". С довършването на новия участък, ще останат 90 км за дострояване. Засега кабинетът не казва дали е заделил необходимите за целта средства. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във