Банкеръ Daily

Управление и бизнес

"Дунав прес" работи изцяло със зелена енергия

Русенската фирма "Дунав прес" АД вече притежава сертификат за зелена енергия, съобщиха от дружеството. Свидетелството е връчено от търговецът на електрическа енергия на свободния пазар у нас "ЧЕЗ Трейд България" ЕАД.

Участието на русенската печатница в най-голямата балансираща група на "ЧЕЗ Трейд" в България ще ѝ позволи, както да оптимизира разходите си, така и да получи възможно най-доброто съотношение на енергия, произведена от различните възобновяеми източници.

Сертификатът се базира на Гаранции за произход, издадени от Агенцията за устойчиво енергийно развитие. Той гарантира, че 100% от енергията, използвана от русенската печатница, е произведена от възобновяеми източници.

"Дунав прес" АД е водещ производител на картонени опаковки в България. Те са предназначени както за фармацевтичната промишленост, така и за опаковане на стоки за бита, като ароматизатори за коли, сапуни и други, които са предимно за чуждестранни пазари. Произвеждат се също етикети за бира от хартия и фолио, листовки за лекарства, кутии за индустриални стоки. Печатницата притежава лизенз за печат и на ценни книжа.

Печатницата в Русе притежава новата 6-цветна печатна машина с две лакиращи секции Heidelberg XL 75 6-LYYL, закупена със средства по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност 2014-2020 г.".

"Дунав прес" е наследник на печатница "Дунав", основана в Русе през 1864 година, като е била една от трите създадени извън пределите на Истанбул - имало е по една в Одрин, в Солун и в Русе. Тогава се полагат основите на книгопечатането у нас. Днес "Дунав прес" е един от лидерите в българската полиграфическа промишленост.

Приходите на дружеството през последните пет години са нараснали над два пъти. Извършените инвестиции в дружеството за последните три години възлизат на 5 милиона евро, което оказва влияние на производителността на труда и качеството на предлаганата продукция. Тези сериозни инвестиции са направени с подкрепата на Европейския фонд за Регионално развитие.

Компанията се развива основно на външния пазар. Тази тенденция се засилва през последните години, като през първото тримесечие на тази вече се е качил до 70 процента.

Facebook logo
Бъдете с нас и във