Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАХА ПОВЕЧЕ БЮДЖЕТНИ ПАРИ ЗА ЖП ИНФРАСТРУКТУРАТА

Повечето от предложенията за промени в Закона за железопътния транспорт (в сила от 1 януари 2002 г.) бяха приети окончателно от Народното събрание в средата на седмицата (24 април). Депутатите категорично отхвърлиха предложението да се изисква от жп превозвачите добро качество на услугата. Това беше идея, включена в проекта от вносителите (Министерството на транспорта и съобщенията) като част от условията, на които кандидат-превозвачите трябва да отговарят, за да получат лиценз за извършване на превозваческа дейност. Депутатите гласуваха против това предложение, защото оцениха този критерий като субективен и не е възможно да се докаже дали превозвачите го спазват, или не.Изпълнителният директор на агенция Железопътна администрация Георги Николов съобщи, че още при съгласуване на промените с Европейската комисия нейните експерти са препоръчали този текст да бъде изключен. Аргументите им са били, че качеството на услугата трябва да се контролира от пазара на железопътните превози, а не от нормативен документ.Народните представители гласуваха да се увеличат парите, които ще получи държавното предприятие Железопътна инфраструктура. По сега действащия закон 5% от инфраструктурните такси, които плаща превозвачът, отиваха за издръжката на изпълнителна агенция Железопътна администрация. Промените предвиждат само 1% да остане за агенцията, а останалите 4% да се пренасочат към жп мрежата в страната. За поддръжката й се отреждат и 10% от таксите върху горивата, които досега постъпваха в агенция Пътища.

Facebook logo
Бъдете с нас и във