Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ДЕПУТАТИ КОРИГИРАТ СТРАТЕГИЯТА ЗА МОРСКИЯ И РЕЧНИЯ ФЛОТ

Защо приемаме стратегии за приватизация, щом правителството въобще не се съобразява с тях и прави каквото си иска, възкликна депутатът Петър Мутафчиев от Коалиция за България по време на срещата на синдикалисти с членовете на парламентарната комисия по транспорт. На нея, в присъствието и на експерти от Министерството на транспорта и на представителите на ръководствата на Параходство Български морски флот и Българско речно плаване бе обсъдена предстоящата приватизация на двете предприятия.БМФ и БРП са в списъка на дружествата със значение за националната сигурност и по закон стратегията за тяхното раздържавяване трябва да бъде одобрена от Народното събрание. От Коалиция за България обаче са на мнение, че те трябва да бъдат управлявани от частни компании, които да получават процент от печалбата, но иначе да си останат собственост на държавата. Червените депутати смятат също така, че е необходимо стратегията за БМФ и БРП да бъде разделена, защото двете дружества са различни като дейност. Самият раздържавителен документ бе приет от правителството преди повече от месец и предвижда офертите на кандидат-купувачите да се оценяват по предложените цена, инвестиции и социална заетост, като с най-голяма тежест ще е цената (70 процента). Но участниците в дискусията се обединиха около становището, че основната цел на приватизацията би трябвало да е модернизацията на двата флота. Синдикатите предложиха инвестициите да придобият по-голяма тежест при оценяването на офертите - 35%, а цената - 50 процента. Тази идея бе одобрена от депутатите и от опозицията и от управляващото мнозинство. От КНСБ се обявиха и против приватизацията на 30% от БМФ на фондовата борса. Моряшкият синдикат пък иска да се изчака с продажбата на морския флот година - две, като междувременно се създаде смесено дружество със стратегически инвеститор, което да го обнови и да вдигне цената му. Предвидената продажба на 100 процента от капитала на БМФ и пълното оттегляне на държавата от управлението предопределят пълното му унищожение, подчерта председателят на синдиката Красимир Вълчев. Според него липсват и гаранции за запазване на националния флаг на параходството.

Facebook logo
Бъдете с нас и във