Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

Даваме на потребителите това, което им трябва

Петя Златева, директор продукти и услуги на VIVACOM

Петя Златева е Директор "Продукти и услуги" във VIVACOM. Тя има дългогодишен опит в сферата на телекомуникациите и на бързооборотните стоки. Сред най-силните й професионални страни са разработването на иновативни продукти и позиционирането им на пазара. Основната й отговорност във VIVACOM е стратегическото управление на портфолиото от продукти и услуги на компанията. 

 

Г-жо Златева, подготвяте ли някакви изненадате за клиентите си по повод предстоящите празници?

- VIVACOM се стреми винаги да изненадва потребителите с нови предложения, не само по Коледа. Но новогодишните празници са този период от годината, през който всички хора се опитват да отделят повече време за близки и приятели - да бъдат с тях или, ако са раздалечени в чисто географски аспект, поне да общуват повече и по-често. И да ги радват с подаръци, разбира се! Затова ние ще им дадем възможност да комуникират още по-свободно и да се сдобият с мечтаните мобилни устройства или аксесоари. За момента няма да разкривам повече изненади, но приканвам всички да посетят магазините ни и сами да изберат това, което им трябва от огромното ни разнообразие.

Притеснява ли Ви жестоката конкуренция в сектора, или Ви стимулира?

- Истината е, че трудно може да се намери индустрия, която работи в толкова силно конкурентна и регулирана среда, каквато е нашата. Проникването на телеком услуги на пазара е много голямо, а и клиентите стават все по-взискателни, защото на пръв поглед лесно могат да намерят еднакви условия от различните оператори. В действителност обаче ние винаги сме били новатори - наложихме изгодните комбинации на план и устройство, пакетните услуги, както и индивидуалните планове "по мярка" на клиента. След като всичко това вече е факт, ние залагаме на компетентното обслужване и надеждната техническа поддръжка, за да печелим и задържаме клиентите.

А какви продукти и услуги се търсят най-често?

- Динамиката на всекидневието ни налага да търсим винаги най-лесните за нас опции. В днешно време всеки човек трябва да се справя с много неща наведнъж и това пряко се отразява върху потребностите от телеком услуги. Ако говорим за мобилни планове, потребителите търсят такъв, който да включва всякакъв вид комуникация, без ограничение – минути към всичко, мегабайти, време за разговори в чужбина. С други думи, всичко, което им е необходимо, на едно място. Никой не иска да сменя SIM карти или устройства, за да общува изгодно. Ние се ръководим точно от тези изисквания и мога да кажа, че успехът ни е видим - все още сме единственият телеком с ръст на приходите от мобилни услуги. Това е доказателство, че даваме на клиентите каквото искат.

По отношение на останалите телеком услуги, нашата практика показва, че най-търсени са пакетните предложения. Именно VIVACOM ги наложи преди няколко години и потребителите бързо усетиха колко е удобно и изгодно да получават интернет, телевизия и мобилни услуги от едно място.

Какво да очакваме на телекомуникационния пазар, след като потреблението се измести от гласовата телефония към мобилния интернет?

- Бързият и постоянен достъп до интернет стана абсолютна необходимост в последните години. Хората желаят да бъдат информирани навсякъде и по всяко време, а и нарастващото използване на мобилни приложения също наложи тази тенденция. Ние се стремим да бъдем поне една крачка преди пазара и в този конкретен случай също фокусирахме вниманието си върху мобилния интернет преди всички останали. В момента най-актуалните ни тарифи - Smart, включват мобилен интернет, a само за 2 лева на месец той може да бъде удвоен. Предизвикателствата оттук нататък са в това да обновяваме техническата си инфраструктура с необходимата бързина, за да предлагаме най-качествените продукти и услуги.

Споменахте силната регулация, при която работите. Как се отразява тя на бизнес плановете Ви и пречка ли са регулациите за предлагането на по-добри и атрактивни оферти?

- Регулациите по принцип са създадени, за да балансират интересите на обществото и на бизнеса в различни области. За съжаление в телекомуникациите те вървят с по-бавно темпо, отколкото самият сектор. Докато приоритет са най-ниските цени, въвеждането на иновации ще остава на заден план, защото те изискват огромни инвестиции. Другото съществено разминаване, което произтича от регулациите, е изгодното предлагане на устройства в комбинация с тарифен план. Това е тенденция в цял свят, и то в абсолютна полза на потребителите, а при нас се санкционира и определя като недобра практика.

Как ще се променят нещата след предвиденото отпадане на тарифите за роуминг в Европейския съюз?

- Тази мярка е в интерес на клиентите и те със сигурност ще я оценят положително, когато влезе в сила. За операторите това естествено е допълнителна загуба на приходи. Но ние трябва да намерим други услуги и продукти, от които хората ще имат нужда вече. Това е начинът, по които се развива индустрията.

Четете още

Банкеръ Weekly
Състезание със скорост 4G

Връзка от ново поколение

Парадоксалното е, че мобилните оператори вече са готови да предоставят в пъти по-бърза връзка (т.нар. 4G), а Комисията за регулиране на съобщенията не им дава зелена... Още »
Банкеръ Weekly

Техноподарък за всеки абонат

Симеон Донев, директор "Продукти и услуги" в "Мтел"
Не мисля, че българските потребители ще се съгласят да получават по-некачествена услуга за няколко стотинки по-ниски такси на минута или мегабайт. Нашите планове... Още »
Банкеръ Weekly
раздаване

Източват летището за последно

Сега на вниманието на министър Московски, а и на генерал Атанас Атанасов ще представим поредната порция съмнителни процедури на "Летище София", обявени непосредствено... Още »
Facebook logo
Бъдете с нас и във