Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Чугунени колчета ще заменят "перките" по "Граф Игнатиев"

Чугунени боларди или колчета най-вероятно ще сменят „перките на акули“ по ремонтиращата се ул. „Граф Игнатиев“, съобщи главният архитект на София Здравко Здравков.

„Ще търсим възможност за създаване на друг тип ограничители, които са свързани с историческото наследство на София. Прочуваме възможни решения от такъв тип чугунени боларди с височини 40 и 60 см. В момента, в който имам мостри, ще ги представя пред комисията по архитектура и да се вземе окончателно решение“, заяви главният архитект и добави, че проектантът е предложил да се поставят кабъри от неръждаема стомана, които са доста ниски, около 5 см.

Тези предложения ще бъдат представени следващата сряда по време на заседанието на комисията по архитектура. Здравков коментира, че имало и предложение да се сложат ниски ограничители, но според „Пътна полиция“ това не е добро решение, защото при сняг няма да се виждат и отново ще има опасност за пешеходците.

„Съгласно закона за движение по пътищата има изискване да има физическо разграничаване на трамвайното трасе от пешеходната зона. Трамваят освен, че върви по трасе има своя динамичен габарит. Той е 30 см от крайната проекция на трамвая. В тази зона не трябва да минават пешеходци. Трамваят има огледала, понякога той може и да се наклони и да стане инцидент. Водещият критерий при избора на тези ограничители ще бъде безопасността и да е ясно къде е трасето на пешеходците и трамвая“, заяви архитектът и каза, че ще направят всичко възможно, за да не се допуска инцидент с блъснат човек от трамвай. Очаква се премахването на перките да стане до края на месеца, като едновременно с това ще бъдат монтирани новите ограничители.

На 12 март пореден човек се спъна в гранитните блокчета покрай трасето на трамвая. Мъжът се спъна в „перката на акула” и падна. Граждани му се притекоха на помощ. Това стана няколко часа след като кметът на София обяви, че гранитните блокчета по улицата ще бъдат сменени.

Въпросните ограничители, станали известни като „перки на акули“ бяха поставени по искане на „Пътна полиция“. Поводи за оплаквания от страна на гражданите бяха както “перките” по трасето на трамваите, така и криво наредени плочки, стърчащи кабели и тръби. В края на миналата година заради проблеми с ремонта и подменена шумопоглъщаща подложка, в процеса на ремонта, оставка подаде заместник-кметът по транспорт в Столичната община Евгени Крусев. Прокуратурата започна разследване за „длъжностно престъпление, свързано с нарушение на Закона за обществените поръчки“, предаде агенцията.

Facebook logo
Бъдете с нас и във