Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

БУЛСТРАД И АЛИАНЦ В СПОР ЗА ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ

Съдебно дело най-вероятно ще реши кой ще бъде новият застраховател на Столичната компания за градски транспорт, научи в. БАНКЕРЪ. Причината е, че в момента две от най-големите застрахователни компании у нас - ЗПАД Булстрад и ЗПАД Алианц, се борят за този клиент.ИсториятаВ средата на декември миналата година Столичната компания за градски транспорт организира търг по Закона за обществените поръчки за избор на свой застраховател.Избраното дружество трябва да покрива щетите от злополука на трамваите, автобусите, електропроводите и пътниците на градския транспорт в столицата.Премийният приход, за който се борят кандидатите, е в размер на 900 000 лева годишно. След провеждането на търга първите три места заемат ЗПАД Булстрад, ДЗИ и ЗПАД Алианц-България. За официален застраховател на СК Градски транспорт е избран Булстрад. Междувременно обаче Алианц подава жалба в съда за нередности в процедурата. Дружеството се оплаква, че в неговата оферта е посочен диапазон на застрахователните ставки, а не твърди цени. Комисията при търга обаче неоснователно решила да оценява предложенията според осреднени цени и така е ощетила Алианц - България. Компанията протестира и срещу нередности в работата на комисията. Жалбата на Алианц е внесена в съда, чието решение се очаква до края на март. Според Закона за обществените поръчки обаче, докато не излезе окончателното решение на съда по жалбата, ръководството на СК Градски транспорт няма право да подписва договор с избрания на конкурса застраховател. При това положение не е ясно кой ще плаща, ако, не дай Боже, стане инцидент с някое от возилата. Както и какво ще стане, ако съдът се произнесе в полза на Алианц и търгът се окаже опорочен.Все още не сме сключили официален договор със застрахователна компания Булстрад. В момента обаче тя е застраховател на Столичната компания за градски транспорт по силата на предварителното изпълнение на контракта и тя ще изплаща обезщетения при евентуални произшествия, коментира Васил Найденов, изпълнителен директор на компанията. Според него, в Закона за обществените поръчки има известна празнина по отношение на този тип казуси. АлтернативатаЗа преразпределения на пазара на застраховането в транспорта се заговори още през лятото. Тогава транспортният министър Пламен Петров обяви пред журналисти, че от началото на 2003 г. при избор на застраховател на дружествата в сектора ще посредничи международен брокер. Тогава Петров обоснова това свое решение с корупцията и изтичането на средства при избор на застрахователна компания. Според него, външният консултант щял да намали застрахователните премии при този род договори.Като един от най-вероятните кандидати за международен брокер се спрягаше британската застрахователна компания Уилис, която е един от петте най-големи застрахователни брокери в света. Но това е за догодина. А през тази... ползвайте градския транспорт със сключени пръсти срещу уроки.

Facebook logo
Бъдете с нас и във