Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Българските продукти търсят път към японския пазар

Българо-японски бизнес форум ще се проведе в София през месец януари. Това бе договорено по време на среща на заместник-министърът на икономиката Александър Манолев с посланика на Япония у нас Масато Ватанбе. Това е поредно събитие, след подписването на меморандум за задълбочаване на бизнес контактите между двете страни.

Участниците в срещата оцениха като много успешен бизнес форума, който се проведе в България през месец юни тази година и в който участие взеха над 30 японски компании. „Организирането на ново бизнес събитие в кратък период показва, че има сериозен потенциал в икономическата сфера между нашите две страни и че България е атрактивна дестинация за инвестиции“, посочи Александър Манолев.

Според него има възможности за навлизане на редица български продукти на японския пазар, като вина, млечни продукти, розово масло, рибни продукти и др., стана ясно по време на срещата.

Посланик Ватанбе съобщи, че вече е стартирана предварителна подготовка на форума, като целта е да се насочи към японски компании, които имат бизнес в България или интерес към нашата страна. Планира се това да бъде първото от редица събития в икономическата сфера през 2019 г.

Стокообменът между България и Япония през първото полугодие на 2018 г. отбелязва 40% ръст и надхвърля 100 млн. щ.д. Редица японски компании вече развиват успешен бизнес у нас, сред които „Сумитомо Електрик“, „Тошиба”, „Мейджи”, „Мицубиши“, „Ядзаки Корпорейшън” и др.

Facebook logo
Бъдете с нас и във