Банкеръ Daily

Николина Ангелкова

Българският туризъм ще се бори за големите брандове

S 250 d2791666 2754 45c6 ab1b 41274fdc1196
S 250 542297bb ab62 4b60 8cd2 bdd5b59606c7

В Слънчев бряг, най-големия български курортен комплекс, бе открита днес Международната конференция за устойчиви инвестиции в туризма. В събитието участват експерти от над 20 държави. В началото на събитието министърът на туризма Николина Ангелкова заяви, че държавата полага усилия да облекчава бизнеса, действат стимули и за регионите.Целта е да привлечем големите брандове, а тези, които вече са на нашия пазар да разширят присъствието си.

"За всички нас е важно да покажем перспективите за инвестиции в туризма в Централна и Югоизточна Европа и в района на Средиземноморието, но също и да дадем платформа, на която представителите на бизнеса, световни хотелски вериги, инвестиционни фондове, банки, социални медии, университети, местните власти да създадат контакти, да общуват помежду си и по този начин да привлечем интереса към България и региона", каза Ангелкова пред участниците. 

Министърът подчерта, че България може да предложи дългогодишен опит в областта на летния морски и зимния планински ски туризъм. За нас те са основен източник на приходи в отрасъла. За да развием потенциала на целогодишна туристическа дестинация, фокусираме усилията си в популяризиране на културно-историческото ни наследство, в съчетание с балнео- и СПА туризма. Страната ни е втора на Стария континент след Исландия по запаси от минерални води и ресурси, подходящи за лечение и профилактика на почти всички медицински оплаквания. Министерството на туризма е разработило общо 27 тематични дестинации за територията на страната – 8 културно-исторически, 12 винено-кулинарни и 7 балнео- и СПА.

Министър Ангелкова призова "Да се създаде единна платформа, която да се обсъди от представителите на бизнеса, от световноизвестни хотелски вериги и оператори, от инвестиционни фондове, представители на банки и финансови институции, също така и от различни социални медии и университети, така че да създадем максимална възможност бизнеса и представителите на местните власти да създадат контакти, да общуват помежду си и по този начин да привлечем интереса към България и регионал."

Туризмът в Югоизточна Европа също се развива с бързи темпове, като през 2018 г. регионът е посрещнал над 120 млн. туристи, а постъпленията от туризъм възлизат на над 100 млрд. щатски долара - това представлява 11,7% от общия брутен вътрешен продукт за страните от района. Отрасълът и сродните му индустрии допринасят за формирането на близо 12% от брутния вътрешен продукт на България и около 11 на сто от общата заетост. Приходите от международен туризъм за 2018 г. у нас възлизат на над 3,7 млрд. евро. През последните три години секторът отчита рекордни резултати в цялата си история. За 2018 г. бяха регистрирани над 9,2 млн. чуждестранни туристически визити и за първи път бе премината границата от 9 млн. такива посещения. 

Гости на събитието са министърът на туризма и занаятите на Алжир Абделкадер Бенмесауд, министърът на външната търговия и икономическите отношения на Босна и Херцеговина Мирко Шарович, министърът на туризма на Египет д-р Рания Ал-Машат, генералният секретар на Организацията за черноморско икономическо сътрудничество Майкъл Христидес, водещи представители на туристическата и сродните й индустрии от различни страни. Модератор на министерския панел „Туризмът в Югоизточна Европа и Средиземноморието“ беше журналистът от Би Би Си Раджан Датар.

С обръщение на живо към участниците в конференцията се обърна Талеб Рифай, генерален секретар на Световната организация по туризъм към ООН в периода 2009-2017 г. Той оцени високо идеята за свикване на форума и пожела успешна реализация на обсъжданите идеи и реализация на бъдещи проекти за инвестиции.

 

Вижте видео от конференцията

https://www.youtube.com/watch?v=RBd8oLEko8A&feature=youtu.be

Facebook logo
Бъдете с нас и във