Банкеръ Daily

Управление и бизнес

България ще защитава командированите тираджии

Българската страна ще настоява транспортните работници да не попадат в обхвата на общата европейска директива за командироване. Това каза министърът на труда и социалната политика Бисер Петков по време на форум " Социалният дъмпинг и трудовата мобилност".

Вчера комисия в ЕП подкрепи по принцип промяната в статута на командированите работници. Целта й е да се преодолее социалният дъмпинг.

Принципната позиция на страната ни до момента е, че автомобилният транспорт следва да бъде обект на отделно секторно законодателство, каквито действия от страна на ЕК като законодателна инициатива вече са предприети, каза министърът. По думите на Петков намирането на справедливо и балансирано решение за обхвата на директивата относно автомобилния транспорт е от важност за страната ни, тъй като секторът е от съществено значение за националната икономика. При подготовката на българската позиция по досието работим в тясно сътрудничество с Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, със синдикати и работодатели, както и с всички заинтересовани, допълни министърът на труда и социалната политика.

Той припомни, че след дългите и безплодни дискусии по директивата по време на три председателства на Съвета на ЕС, настоящото естонско председателство е амбицирано да постигне общ подход по това досие на предстоящото на 23 октомври заседание на Съвета на министрите в Люксембург.

Според Бисер Петков постигането на общ подход на заседанието би било благоприятно за България от гледна точка на предстоящото председателство, но не и постигането на компромис на всяка цена. Той допълни, че са възможни различни сценарии за протичане на предстоящото заседание и българското правителство ще приеме утре позиция, която ще позволява гъвкавост.

В центъра на искането за промяна в директивата за командированите работници е темата за социалния дъмпинг. В Европейския парламент по информация на работодателите са внесени над 500 изменения в текстовете, като основните въпроси, които са от интерес на българския бизнес са свързани с транспорта.

Според новите предложения командированите работници ще имат право на същите възнаграждения като местните, включително и бонуси. В момента изискването е възнаграждението да бъде минималното за съответната приемаща страна, припомни заместник-председателят на БСК Димитър Бранков.

По думите му премахването на "минимално"от формулировката, се тълкува по най-различен начин от държавите-членки, както и от експертите. Заплащането може да бъде както средното за страната, така и обвързано с действащи колективни трудови договори, което няма как да срещне подкрепата на европейския бизнес, тъй като отделни споразумения по сключени колективни договори имат валидност само за подписалите страни, допълни Бранков.

По отношение на приемането на средното възнаграждение като заплащане, той коментира - "значи ли това, че френски шофьор, който минава през Румъния или България ще получава средното възнаграждение, действащо в страната".

Facebook logo
Бъдете с нас и във